een weekje in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bea Tourne - WaarBenJij.nu een weekje in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

een weekje in San Francisco

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

07 April 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Allemaal,

Het is al weer Pasen en trouwe lezers weten dat dit voor ons meestal wel een tripje betekend. Met als hoogtepunt natuurlijk wel in 2008, toen Jean-Paul me verraste met een helicopter tripje naar de Marlborough Sounds. Voor deze Paas stond er een tripje naar Hamilton gepland om gezellig bij te kletsen met Annemarie en Spark en om de Waikato regio nog wat te verkennen, maar helaas, ik kwam met een griepje terug uit San Francisco, dus we zijn de Paasdagen voor de verandering eens in Wellington. Zeker geen straf.

De afgelopen weken sinds mijn vorige epistel zijn weer omgevlogen. Het waren mijn 6 werk weken. Niet echt veel over te vertellen, alleen dat het me erg goed bevalt, 6 weken werken, 6 weken vrij. Daar ik aan het eind van de 6 weken ging IPB-en (indien plaats beschikbaar, goedkoop vliegen voor airline staff) was ik eigenlijk meer bezig met het volgen van de beschikbare stoelen op mijn vlucht dan met mijn werk. En erg fijn natuurlijk, vliegen met korting, maar het levert ook wel wat stress op, want zo heel langzaam maar zeker zag ik dat al de stoelen verkocht werden en ja, ik wilde toch echt naar San Francisco.

En ik wilde naar San Francisco om daar een 25 jarig vriendschapsjubileum te vieren met mijn vriendinnen Esther, Hilde en Ellen. Drie dagen van te voren hadden we nog een skype sessie gehouden en alles was geregeld zoals het hotel en de huurauto, nu alleen nog een plekje op de NZ008 naar SFO.

Zoals gewoonlijk ging het weer allemaal goed en op Vrijdag 24 maart troffen wij elkaar op SFO airport. Van het autoverhuur bedrijf mochten we een leuke auto uitzoeken en zo zoeften we in een JEEP in de richting van Berkeley Marina waar ons hotel was, om vervolgens direct in de file te belanden. Meer kletstijd zal ik maar zeggen.

De weersvoorspelling voor onze week was niet zo goed, maar uiteindelijk viel dit 100% mee. Alleen de zaterdag regende het en de rest van de week hebben we bijna geen regen meer gezien. De zon kwam er zelfs regelmatig door en ik moet zeggen, ik kwam toch iets gekleurder terug dan dat ik heen ging.

We hebben heel veel leuke toeristische dingen gedaan. Hoogtepunt voor mij en echt een aanrader voor iedereen was het fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausalito. Echt super. Geen vermoeiende fietstocht, eerst leuk langs het water met de brug die steeds dichterbij komt. Dan even het klimmetje de brug op ( goed voor de bovenbenen ). Vervolgens over de brug met een mooi uitzicht op de stad. Over de brug, downhill naar Sausalito. Al met al 13 kilometer of zo. Sausalito is een leuk klein dorpje met in ieder geval 1 heel leuk winkeltje waar ik echt een erg leuke jas heb gekocht al zeg ik het zelf. Zie de fotos en laat maar weten of je het met me eens bent.

Met onze Jeep zijn we nog naar Napa Valley gereden. Het dorpje Napa was uitgestorven, misschien omdat het zondag morgen was, maar in Calistoga was gelukkig nog wel wat te beleven. Het was niet het juiste seizoen voor de druiven maar de route door Napa Valley is toch altijd de moeite waard.

Ook zijn we een dag naar het zuiden gereden, naar Carmel. Dit was voor een ons viertjes “ a trip down memory lane” want in 1989 hadden wij de Highway 1 met zijn viertjes in een camper gereden. Ook toen waren we in Carmel en reden we de 17 Mile drive bij Monterey. Toen we in Carmel aankwamen scheen de zon volop en net als 23 jaar geleden dronken we heerlijk koffie op de Carmel Plaza. Ik vind dat ik even moet vermelden dat het rijden van de 17 Mile Drive niet meer zo de moeite waard is, zeker om dat je er ook nog 9.95$ voor moet betalen.

Je kan natuurlijk niet naar San Francisco gaan zonder Alcatraz te bezoeken. Wij hebben dit op onze laatste dag gedaan en daar je de kaartjes minimaal twee dagen van te voren moet kopen was het even gokken qua weer, maar de weergoden waren ons wederom gunstig gezind. “We escaped Alcatraz” en hebben verder onze tijd goed besteed met shoppen. Shop till you drop, daarvoor ga ja natuurlijk ook naar de States.
Ons afscheidsetentje was op een terras op Union Square, wat wil je nog meer.

Het was heel bijzonder en gaaf om mijn 3 vriendinnen halverwege de wereld te ontmoeten. Zeker voor herhaling vatbaar, waar dan ook ter wereld en zo te vieren dat we elkaar al 25 jaar kennen.

Nog even snel vermelden dat ik terug heerlijk in de Business Class kon reizen en ik dus nu weer ben verpest.

De komende weken ben ik dus nog lekker vrij. Als ik weer geheel hersteld ben van het griepje ( en het gaat de goede kant op ) ga ik nog heerlijk genieten van hopelijk een goede nazomer in Wellington. Geen echte plannen maar dat kan zo veranderen.

Prettige Paasdagen en tot de volgende keer,

Groetjes, dit keer niet alleen van Jean-Paul, maar ook van Esther, Hilde en Ellen,

Bea

  • 07 April 2012 - 07:20

    Jo S Te K:

    Hele leuke foto's, leuk verhaal en inderdaad mooie jas, maar je ziet er dan ook geweldig uit met dit lijntje.
    Super hoor Bea, ik vind het heel knap van je.
    Groetjes,
    Jo

  • 07 April 2012 - 08:22

    Esther:

    Hoi Bea,
    zeker weer een reis om niet te vergeten, het was super gezeliig.
    ik hoop dat je griep snel voorbij gaat kan je genieten van je vrije weken,
    fijne paashaas

  • 07 April 2012 - 11:10

    Engeline:

    Ten eerste fijne paasdagen... leuke trip hebben jullie gemaakt. Vind het geweldig dat jullie ook de vriendschap zo koesteren. Geniet daar gewoon met volle teugen van , ik weet wat dat is zo heb ik ook vrienden waar ik reizen mee maak, en wij hebben net ons 30-jarig jubileum gevierd. Komdende Juli krijgen wij familie over uit Blenheim, die nu Europa gaan ontdekken.Nou sterk aan van de griep, ziek het goed uit, en tot horens maar..
    Groetjes Engeline

  • 07 April 2012 - 14:23

    Hedwig:

    Hi Bea,
    Leuk dat je het contact met je vriendinnen zo lang en goed blijft onderhouden. Moet ik eens een voorbeeld aan nemen ;-)
    Je nieuwe jas is mooi en zeer trendy. Veel bloemen in de mode deze zomer (winter bij jullie). Geniet van de rest van je vrije weken. Wij hebben net een 13-daagse Bali achter de rug (Peters site heeft straks de foto's en het verslag) en we zitten eind april met Heleen in Portugal. Verder hopen we nog wat spontane trips te doen en natuurlijk een paar dagen Vlissingen in mei. Dat wordt een 'supervisie'-mini-vakantie.
    Groetjes Hedwig

  • 07 April 2012 - 18:57

    Hans, Monique, Bart :

    en Rik.

    Hoi Bea en Jean-Paul,

    We zijn weer helemaal op de hoogte en hopen dat je griep nu helemaal achter de rug is! De resultaat van het shoppen staat je goed, wel nog even wennen als fotomodel, hi, hi. Blijf ons verrassen en een warme groet uit Pijnacker

  • 11 April 2012 - 14:27

    Sandra M. Aalsmeer:

    Tjee Bea, wat een leuk verhaal, echt uniek al 25 jaar! Zo ga ik ook hard op weg met de oude ticketiste groep nu 23 jaar! Wordt denk ik een middagje Amsterdam over 2 jaar hi hi, hoop dat je weer helemaal opgekanpt ben, tot snel mails Gr San

  • 17 April 2012 - 12:15

    Viola:

    Leuke foto's weer. Maar ik keek op van hoe goed je er uit ziet. Nieuw kapsel, goed figuur en een leuke outfit. Erg aanstekelijk. Ik krijg zin om je voorbeeld te volgen.
    Groetjes!

  • 29 April 2012 - 08:02

    Jo S Te K:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
    Dikke kus,
    Jo

  • 30 April 2012 - 17:09

    Holly+Sip:

    Ni hao Bea,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier !!
    Doe Jean-Paul onze hartelijke groeten

  • 01 Mei 2012 - 19:39

    Corry:

    Bea,wat ben jij veel afgevallen.Ziet er goed uit. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 159442

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: