eind 2011/begin 2012 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu eind 2011/begin 2012 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

eind 2011/begin 2012

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

08 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het vorige verhaal was van voor Kerst en ik eindigde toen met; “ jullie horen nog wel van me”. Het was mijn bedoeling om iedereen nog een hele fijne kerst te wensen en ook alvast de beste wensen voor 2012, maar dat is er dus niet meer van gekomen. Voor we het wisten zaten we namelijk weer in het vliegtuig naar Nederland. Wegens familie omstandigheden waren we naar Nederland geroepen en zo waren we plotseling weer in de winter ipv de zomer. Drie weken zijn we geweest, voornamelijk in Vlissingen.

Half Januari waren we terug in Nieuw Zeeland. Helaas zat Jean-Paul zijn zomervakantie er direct op en moest hij weer aan het werk. Ik had nog 4 weken vrij en heb zo de afgelopen weken nog heerlijk van de zomer kunnen genieten. Ik kom mijn dagen goed door. Ik heb heel wat afgewandeld en dan als doel een leuk stekkie voor een bakkie koffie. Ik heb al heel wat kilometers gemaakt. Van ons huis is het driekwartier lopen naar de stad en ook dit doe ik regelmatig en dan neemt Jean-Paul even pauze en doen we samen een bakkie of gaan we even gezellig aan het water zitten.

De rust in de stad ( en het land ) is terug gekeerd, geen rugby koorts meer. De zomer is de tijd van cricket maar daar snap ik toch echt nog steeds geen klap van. In Nederland hebben jullie nu last van de elfstedentocht koorts. Ik volg het van afstand. Toen we in NL waren heb ik nog wel even het Europees Kampioenschap schaatsen kunnen zien en dat was een mooie meevaller.

Afgelopen weekend zijn we weer even een weekendje weggeweest. Dat hadden we wel verdiend vonden we zo. En in NZ zijn er mooie plekjes genoeg natuurlijk. We zijn naar de Marlborough Sounds gegaan. Hemelsbreed helemaal niet zo ver van Wellington maar op het Zuid-Eiland. We kozen voor het vliegtuig deze keer, 15 minuutjes naar Blenheim, in een 19 seater. Een collega van Jean-Paul heeft een huis in de Sounds en hier konden we terecht. Prima stekkie, met een schitterend uitzicht. We hebben de streek een beetje verkend en vooral zeer rustig aan gedaan. Echt genieten, maar dat kunnen we wel zoals jullie wel weten.

We hadden een 3daags weekend dat natuurlijk veel te snel om was. Terug vlogen we ook weer via Blenheim en zo konden we even langs ons huis daar voor een “inspectie”. Helaas daar wonen we nog niet, dus voor een poosje maar weer terug naar Wellington. Maandag mag ik ook weer aan het werk voor zes hele weken. En die zullen omvliegen want na die zes weken heb ik net Esther, Hilde en Ellen afgesproken in San Francisco. Hier kijk ik erg naar uit.

Voor de lezers in NL, weest voorzichtig met de gladheid en kijk uit voor wakken.

Tot de volgende keer, groetjes ook van Jean-Paul,

Bea


  • 08 Februari 2012 - 09:11

    Jo S Te K:

    Klinkt weer heerlijk en een paar mooie foto's.
    Groetjes en werk ze weer vanaf maandag.
    Jo S te K

  • 08 Februari 2012 - 10:38

    Ellen Van Der Horst:

    Lieve Bea en Jean Paul,

    ik vind het nog steeds heel erg jammer dat ik je/jullie niet gezien heb vorig jaar. Hopelijk komt het dit jaar beter uit. Heerlijk dat je zo hebt genoten van je vakantie. Wel een tegenvaller voor JP.... Maar het weekend heeft een hoop goed gemaakt neem ik aan.
    Ik ga morgen voor het eerst de grachten op om te schaatsen! Ik kijk er naar uit.

    veel liefs en dikke kus van mij.

  • 08 Februari 2012 - 15:32

    Anneke:

    Wat een leuke afspraak met Esther, Hilde en Ellen. Heel veel plezier. En eat heerlijk dat jullie weer hebben genoten van jullie uitje

  • 08 Februari 2012 - 17:18

    Sandra M.:

    Hi Bea, leuk tipje hebben jullie gemaakt, herkenbare foto's! Gr.

  • 08 Februari 2012 - 19:37

    Hedwig:

    Ah, m'n computer ging op zwart toen ik m'n berichtje net klaar had.
    Leuke trip hebben jullie weer gemaakt en jullie hadden idd een rustmomentje verdiend na de hectiek van NL en al het geregel.
    Geniet van de zomer. We hoorden zojuist dat de 11-stedentocht niet doorgaat. Te weinig ijs op de route. Laat dan nu de lente maar komen.
    Groetjes Hedwig

  • 08 Februari 2012 - 19:55

    Hans & Co:

    Hi Bea en Jean-Paul,

    We zullen maar met de deur in huis vallen: een deel van NL heeft het nu zwaar --> dé tocht gaat niet door. Op delen te weinig ijs, zeker voor 16.000 rijders. Terechte beslissing.
    Weer genoten van je verhaal, maar ik lees niets over zandvliegen!!! Blijf genieten en hou ons op de hoogte. Succes met alles, dus ook het werk. Jij SF, wij straks Brazilie (H&B) en India (M&R). Kijken we ook naar uit, we hebben iets gemeen!
    warme groet van een even niet meer zo koud Nederland .. Hans & Co

  • 09 Februari 2012 - 03:49

    Annemarie:

    Goed hoor van je al dat wandelen. Hier balen we als een gieter dat het nu mooi weer is en iedereen is net weer naar school gegaan. Gelukkig is het weer bijna weekend. Groeten aan Jean Paul.

  • 09 Februari 2012 - 09:55

    Viola:

    Wat een mooie foto's. Je zou er maar wonen:-p
    Met zo'n uitzicht hoef je niet op vakantie hoor.
    'k Hoop dat jullie leven weer wat harmonischer verloopt dan een tijdje terug en alles goed komt.
    Leuk vooruitzicht San Franscisco.
    Liefs en hrt groet aan JP.
    Viola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 159364

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: