Zomer in Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Zomer in Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Zomer in Blenheim

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

2013 is al weer meer dan twee weken oud. Iedereen die ik nog niet gesproken heb via de email, bij deze een heel goed nieuw jaar gewenst. Ik hoop dat jullie gezellige dagen hebben gehad. Wij hebben hier een zeer warme kerst gehad. Op eerste kerstdag liep het kwik op tot boven de 30 graden. Gelukkig hebben we airconditioning in de woonkamer.

Goed, eerst maar even beginnen met waar ik de vorige keer geeindigd was.
Jean-Paul is weer aan het werk. Heel relaxed dat werken van thuis. Geen reistijd, tijd om gezellig met mij een bakkie te doen, altijd thuis als er iemand langs moet komen, echt ideaal. Ik heb een part time baantje gevonden. Ik werk bij een groot doe het zelf centrum ( vergelijkbaar met de Praxis ) op de klantenservice en als telefoniste. Ik zal er zeker niet rijk van worden, maar het is een goede manier om mensen te leren kennen in Blenheim en tot nu toe bevalt het me prima. Ik hoef niet na te denken wat ik aantrek naar mijn werk, want ik moet een knal oranje shirt aan. Dus voor mij nu altijd, hup Holland hup.

Tijdens onze vakantie was het terras gebouwd. We hebben nu nieuwe tuinmeubelen gekocht en de eerste plantenpotten hebben hun plek gevonden. De beginselen van de moestuin zijn er ook, maar voorlopig heb ik alleen nog een pot met wat kruiden in de tuin staan. De tuin aan de achterkant is nog een “to do” project.

Iedere dag verbazen we ons weer over de kleuren die de natuur ons toont. Ik heb twee fotos bij dit verslag gezet. Eentje van de volle maan boven de wijngaard en de andere van de ondergaande zon boven het huis voor ons. Echt iedere dag is weer anders en dat is super genieten.

Met Kerst en Oud&Nieuw is de logeerkamer voor het eerst gebruikt. Sterker nog beide logeerkamers zijn nu ingewijd. Met Kerst hadden we de nicht van Jean-Paul en haar partner op visite en met Oud&Nieuw waren onze vrienden Peter en Annemieke met hun kinderen op visite. Erg gezellig. Ik heb geen oliebollen gebakken, maar gelukkig is er hier een Nederlandse bakkerij en die had voor de gelegenheid oliebollen gebakken. Ze waren nog best lekker ook. Oud&Nieuw wordt niet echt gevierd hier in NZ. Om 12.00 liepen wij even de straat op, maar niets of niemand te zien.

Jullie komen zo ook een foto tegen van mij skypend met mijn ouders. Nu zo ongeveer een jaartje ( of misschien al weer wat langer ) skype is iedere zondag met mijn ouders. Erg gezellig. Als je dit ook leuk vindt en je wil een keertje skypen laat dan even je skype adres weten.

Verder heb ik twee fotos bij dit verslag gezet die ik gemaakt heb tijdens mijn wandelingen in de Wither Hills. Dit is een groot farm park. Of te wel een open boerderij waar wandelingen zijn uitgezet. Kijk maar even op dit kaartje en dan krijg je misschien een idee http://www.marlborough.govt.nz/Recreation/~/media/Files/MDC/Home/Recreation/Wither%20Hills%20Map.ashx Ik loop hier regelmatig. En je komt meer schapen en koeien tegen dan mensen .

We hebben het dus echt reuze naar ons zin hier in Blenheim. Komend weekend krijgen we weer logees en gaan we de ongeving maar weer eens verkennen. Er is nog genoeg te zien. Nog ver weg, maar in Juli komen we weer naar NL. Het merendeel van de tijd zitten we in een zomerhuisje op Walcheren. Daar Zeeland iets dichterbij is als Nieuw Zeeland kunnen we elkaar daar misschien ontmoeten. Maar daarover later meer.

Als je niet echt de weg op moet, geniet dan van het winterweer, maar mocht je toch op pad moeten, rij dan voorzichtig, of ga gewoon op de schaats.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea


  • 17 Januari 2013 - 09:15

    Jo S:

    Wat klinkt het weer heerlijk allemaal. Wij zitten hier met -4 en nu nog grijs weer buiten, maar ze verwachten vanmiddag wel wat zon. Het weekend vrieskou en ze verwachten wat sneeuw. Ben heel benieuwd of we dan al op natuurijs kunnen schaatsen. Mooie foto's weer, het is net of je iedere dag op vakantie bent.
    Groetjes en tot in juli hoop ik.
    doeieieieieieie

  • 18 Januari 2013 - 13:16

    Ellen:

    Hoi Bea en Jean Paul,

    Wat een prachtige foto's zeg. Kan me heel erg goed voorstellen dat jullie blij worden van de mooie, verschillende luchten. En je nieuwe uniform staat je erg goed! Goed idee om daar te gaan werken en op die manier nieuwe mensen te leren kennen.

    De elfstedenkoorts wakkert ook weer behoorlijk aan. Vanaf gisteren zijn de grachten dichtgegaan voor de vaart, hopelijk kunnen we snel weer op de grachten schaatsen.

    Voor je het weet is het juli en zien we elkaar gezellig weer. Geniet maar goed van al het moois en het mooie weer.
    Liefs Ellen

  • 20 Januari 2013 - 15:35

    Monique, Hans, Rik En Bart:

    Hi Bea & Jean-Paul, buiten is het nu flink aan het sneeuwen in Pijnacker en gaan we zo met de jongens de sneeuwpop helpen. Afgelopen week hebben we die gemaakt, viel niet mee met poedersneeuw, en de afgelopen dagen is tie wat dunner geworden.
    Wel leuk om met dit weer jullie zomer verhalen te lezen. Geeft een warm gevoel .. ;-) Altijd fijn om te lezen dat het jullie goed gaat, zeker op de nieuwe plek. En met een nieuwe werkdruk beleving.
    We zijn weer op de hoogten en kijken uit naar het volgende verhaal .. nu op zoek naar een skibril .. warme groet Hans & Co

  • 27 Januari 2013 - 21:03

    Viola:

    Hi J.P. en Bea,

    Huis en tuinproject bijna afgerond. Jullie hebben het weer helemaal naar je zin en het gaat hartstikke goed. Wat leuk dat jullie in Blenheim werk hebben gevonden. Leuke foto's.
    Vandaag heeft het hard geregend en is de sneeuw verdwenen (als sneeuw voor de zon :-)
    Ik heb ondertussen wel genoten van de prachtige natuur met wandelen, maar nog steeds
    niet geschaatst. Gisteravond was laatste mogelijkheid, maar kon niet!
    Ik ben op vakantie in juli, maar hangt van datum af. Heel veel groeten!!!



  • 31 Januari 2013 - 14:09

    Andrea Van Der Jagt:

    Lieve kinderen,

    Bedankt voor jullie verslag. Het voelt heel gezellig, alsof je bij elkaar bent. De feestdagen zijn volgens oud nederlands recept goed verlopen.

    Liefs Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 159148

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: