zomer in Blenheim deel 2 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu zomer in Blenheim deel 2 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

zomer in Blenheim deel 2

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

17 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Zo ongeveer al weer twee maanden geleden dat ik even iets van me had laten horen. Dus hoog tijd en jemig wat is er weer veel gebeurd.

Eind Januari is het altijd Wellington Day. Nu wonen we daar niet meer natuurlijk maar voor onze vrienden daar betekent dit een dag vrij en een gelegenheid om op pad te gaan. Twee van deze vrienden, Phil en Sharon, hadden als eerste aangegeven te willen komen, dus de logeerkamer was voor hun geboekt. Het was een heel gezellig weekend, met een mooi tochtje naar de Nelson Lakes Area en naar ons favoriete strandje bij Ward Beach.

Het laatste weekend van januari waren we in Wellington. Een heel gezellig maar zeer druk weekend. Jean-Paul was al op vrijdag gegaan omdat hij een dagje moest werken op kantoor. Ik kwam op zaterdag ochtend. In vogelvlucht zag mijn weekend er zo uit: Zaterdag, Ontbijt met 3 voormalige collega’s, brunch met mijn vriendin Caroline, koffie op een terras in Wellington met Jean-Paul, Ger en Linda, BBQ met zijn allen bij Peter en Annemieke. Zondag, ontbijt bij Ger en Linda ( al waar we ook sliepen ), koffie bij Sue en Dave, lunch bij Mike en Judy en daarna nog bijgekletst op het vliegveld met verschillende oud collega’s.

Bij het vorige verslag zat een foto van mij in het oranje uniform van de Mitre 10. Daar werk ik dus niet meer, want geheel onverwachts werd er toch nog gereageerd op een sollicitatie van begin December en nu werk ik dus bij een bedrijf dat wijn bottelt.
Hier ben ik begin februari begonnen. (http://www.winebottlers.co.nz/default.htm ).
Ik werk hier op de planningsafdeling. Een hele nieuwe wereld, die toch ook weer connecties heeft met mijn “oude wereld”. Regelmatig werk ik aan wijnzendingen voor Air NZ en vorige week was er zelfs een bestelling voor………… jawel, de KLM.

Na twee dagen werken, had ik gelijk een vrije dag, Waitangi dag, een landelijke vrije dag hier in NZ. Een mooie gelegenheid om de omgeving weer wat te gaan verkennen. Samen met Denise, een vriendin uit Wellington, die tijdelijk in Blenheim woont, zijn we een wandeling langs een lagoon gaan maken. Een mooi landschap.

Ook hebben Jean-Paul en ik samen, tijdens een ander weekend, een mooie wandeling gemaakt naar de Queen Charlotte Look Out. Een wandelingetje langs de sounds met als eindpunt een mooi uitzichtspunt. Een week hiervoor hadden we ook nog een autoritje gemaakt. Van beide tripjes staan er wat fotos, want het is gewoon erg mooi.

Wat betreft het huis zijn de laatste ontwikkelingen: een mooi nieuw grasveld en een moestuintje met boerenkool ( en nog wat andere wintergroenten ). “Work in progress”, een aangelegd stukje tuin bij de voordeur en een hek/poort aan de zijkant. Als deze twee projecten klaar zijn, dan is eigenlijk alles wel gedaan.

Op 28 februari hadden we de camper van een oud KLM collega op de dam staan. Ton en zijn vrouw Nanneke trokken een paar weken door NZ. Helaas konden ze maar 1 nachtje blijven, maar het was super gezellig.

Op 28 februari waren wij ook precies 8 jaar in NZ. Hier hebben we met Ton en Nanneke wel even op geproost, maar samen hebben we dit twee weken later gevierd door te gaan lunchen bij 1 van de vele wijnboerderijen hier in de omgeving. Heel prachtig gelegen op een heuvel met zicht op de wijnranken.

Behalve vrienden hebben we de laatste tijd ook regelmatig bezoek van wat buurt katjes. De eerste was een heel erg jong poesje van de buren. Het was ongeloofelijk schattig maar helaas een beetje ondeugend in huis ( bij de buren dus ) en heeft nu een ander thuis gekregen. Waar nummer twee vandaan komt weten we niet. Deze is iets ouder maar ook heel erg leuk. Nee, we gaan haar niet adopteren, maar het is wel erg leuk.

Nog twee weken en dan is het Pasen. Een mooie gelegenheid om een tochtje over het Zuid-Eiland te gaan maken. Wat we precies gaan doen weten we nog niet, maar het zal zeker een mooi tochtje worden. Verder hebben we in April een bruiloft in Wellington. In het volgende verslag horen jullie hier wel weer over.

Ik hoop voor onze volgers in Nederland dat het gauw lente wordt en voor de lezers in Nieuw Zeeland, laat de zomer nog maar even doorgaan.

Tot de volgende keer, groetjes ook van Jean-Paul,

Bea







  • 17 Maart 2013 - 07:17

    Nanneke & Ton:

    Jullie hebben het geweldig voor elkaar Bea & Jean-Paul, mooi huis, leuke baan en een gaaf land om in te wonen! Nu wij nog ;-)! Bedankt voor jullie gastvrijheid, het was een genot.
    groetjes
    Nanneke & Ton

  • 17 Maart 2013 - 10:01

    Carola Rummens:

    Hallo Bea en JP
    Leuk weer even wat van jullie te horen. Boerenkool ... das een heel goed plan. Weet je dat ze dat zelfs in Belgie niet verkopen in de winkel. Daar moet ik voor naar Nederland en ik heb het inderdaad lang in mijn eigen moestuin gehad. Zat altijd wel veel luis op :((
    Het is mooi in Nieuw Zeeland dat zie ik wel. Wie weet geraak ik er ook nog eens. Zou best willen wandelen daar en rustig genieten van de natuur. Voorlopig staat er een weekje Malaga op het programma de 1e week van de paasvakantie samen met een bevriend gezin. Ik ga het rustig moeten doen want heb vorige week weer is gepresteerd een rib te breken. Alweer tijdens fotografie werk. Gevaarlijk beroep :)
    groetjes
    Carola

  • 17 Maart 2013 - 19:28

    Annemarie:

    Hoe komt jullie gras zo groen????? Wij hebben een absoluut sproei verbod en het is hier zo bruin als kool. Boerenkool mmmh iest wat je hier alleen in een pot kan kopen bij de hollandse winkel. Zal je snel mailen.

    Groeten

  • 17 Maart 2013 - 20:53

    Hans & Monique:

    Ola Bea en Jean-Paul,
    We zijn weer helemaal op de hoogte en fijn om te lezen dat het jullie goed gaat! Alweer 8 jaar in NZ, wow. Hier is de winter nog niet helemaal voorbij en Bea heb je nog iets van het schaatsen deze winter meegekregen? We krijgen concurentie uit Belgie, door een echte Belg, Nou ja.
    Blijf genieten en ik zou de eieren met Pasen achter de bloemkool verstoppen of de poes, ha, ha. Warme groet .. Hans & Co

  • 18 Maart 2013 - 10:37

    Hedwig:

    Weer gezellig om te lezen. Het gaat goed daar in NZ. Hoop dat de moestuin het goed gaat doen. Prachtige foto's vd omgeving. Ik heb ook even op de site van je nieuwe werkgever gekeken.
    Leuk dat jullie af en toe 'aanloopkatten' hebben. Ik weet dat Jean-Paul gek is op poezen. Trap niet in de valkuil van er zelf een nemen. Moet je vaak voor een oppas zorgen met jullie reislustige inslag.
    Groetjes uit een zonnig Goirle, waar de boerenkool even uit het menu gaat nu het lente wordt. ;)

  • 18 Maart 2013 - 12:13

    Jo S Te K:

    Vorige week zaten we in Gerlos, Oostenrijk. Vandaar dat ik je mail nu pas lees en reageer.
    Wat een heerlijke verhalen weer en ik hoop dat de boerenkool jullie lekker zal smaken. (tip: vries m eerst in, want dan wordt de boerenkool zachter van smaak). Als hier de vorst over het land is geweest, smaakt de boerenkool ook het lekkerste, vandaar.
    Groetjes en tot gauw horens,
    Jolanda

  • 18 Maart 2013 - 21:45

    Wendy En Paul Op 't Eijnde:

    Hi Bea en Jean-Paul,

    Mooie plaatjes weer! Het lijkt bij jullie wel altijd lekker weer te zijn... Vandaag was het hier weer even wat zachter, dus ik hoop dat de echte lente nu snel doorbreekt...

    Nog steeds niet klaar met de foto's Australie... Andere dingen hebben inmiddels voorrang gekregen (we moeten ons belastingformulier ook nog invullen -sigh-), maar het zit nog steeds in het hoofd om verder te gaan met de foto's. Ergens in mei zullen we wel klaar zijn ermee hahaha!

    Ik stuur je ook nog even een apart mailtje met onze vakantieplannen :-) Tot mails weer!

    xxx, Wendy en Paul.

  • 21 Maart 2013 - 20:41

    Viola:

    O, o, o, wat een prachtige foto's weer. Een genot om naar te kijken. En wat is jullie
    tuin mooi geworden!Ook het plaatsje!

    Ben je ook maar aan de moestuin begonnen? Boerenkool is een makkelijke groente.
    Die witte luisjes zijn onschuldig. Alleen irritant. In de buitenkeuken of in een grote
    teil buiten even de boerenkool onder het water houden.

    Wat een mooie! katjes. Talitha nam haar kat mee naar haar nieuwe huis en nu
    loopt hij vaak naar ons toe. Wat ben ik gek op dat beest. Op Marktplaats heb ik nog
    niet zulke mooie gezien. Vallen in het niet bij " Tijgertje" , maar deze zijn om te stelen!

    Lieve Bea en J.P. Geniet ze verder:-D
    P.S. Wanneer kom je precies weer in Ned?

  • 30 Maart 2013 - 19:38

    Holly & Sip:

    Hello Dear Bea & Jean-Paul,
    Happy Easter!! Wow, other beautiful story from Belnheim and with excellent photos too. This is place everyone dream for it . Perfect location and with first class view of the vineyard.
    We looking forward to visit you guys in New-Zealand again .
    We wish you have a wonderful holidays in Dunedin!!
    All the best wishes from Holly and Sip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 159469

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: