In NL en meer - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu In NL en meer - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

In NL en meer

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

14 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Het is nu wel heel lang geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. Hoog tijd voor een update. De laatste keer dat ik schreef zei ik dat we over 7 weken naar Nederland zouden komen en daarvan zijn we nu al weer twee weken terug.

Maar beginnen waar ik geeindigd was en dat was begin Juni. Want ik wil jullie een kort verslag van ons weekendje weg hier niet onthouden en zeker de fotos niet. Het eerste weekend van Juni is hier “Queens Birthday”. Drie dagen vrij dus op pad. Niet zo ver deze keer. Dit is ook niet nodig want op drie uur rijden zitten we in het Abel Tasman National Park en daar is het mooi. Via een mooie binnenlandse route kwamen we eerst op Rabbit Island. Een mooi stukje natuur dicht bij Nelson. Hier heerlijk op het strand gewandeld. Ons doel was het stadje Motueka. Maar we zijn uiteindelijk ook nog naar Marahau geweest en dit was een “trip down memory lane” want in onze eerste vakantie in 2004 verbleven we hier toen we de Abel Tasman Track gingen lopen. Verder hebben we Kaiteriteri bezocht en dit is een echte aanrader. Net nog niet in het park maar wel met de mooie gouden stranden. Ook een kleine wandeling gemaakt naar Split Apple Rock. De naam zegt al wat het is maar kijk ook maar op de foto. Al met al een erg leuk weekend.

Begin Juli arriveerden we dan in Nederland. We hadden de zon in de koffer meegenomen en jemig, wat hebben we gebofd met het weer. Onze tijd was verdeeld in Soest, Rotterdam en Zeeland. De eerste 5 dagen waren we in Soest. Uiteraard druk met familie en vrienden op zoeken. Ik had ook een erg gezellig middagje in de Starbucks op Schiphol. Maar liefst 21 ex collega’s en vrienden kwamen even langs. Echt super leuk. Dit ga ik zeker de volgende keer weer doen. Ook weer de reunie met mijn vriendinnen Esther, Hilde en Ellen, in Wilnis deze keer.

In Rotterdam was North Sea Festival het hoofddoel. Toen we nog in NL woonden gingen we ieder jaar naar dit festival, toen nog in Den Haag. We keken hier erg naar uit, maar helaas zijn wij grote mensen massa’s niet meer gewend dus we vonden het wel een beetje erg druk. De muziek is ook wel ietwat veranderd. Niet meer echt jazz, wat we jammer vinden, maar de optredens van o.a. Santana en Sting waren wel erg goed. We hebben ook nog een beetje sightseeing gedaan en ik moet zeggen, ik kende Rotterdam niet zo goed, maar ik vond het er best leuk.

Vanuit Rotterdam naar Zeeland. We hadden in het Walcherse dorpje Grijpskerke een bovenverdieping van een huis gehuurd. Mijn ouders waren met ons mee en hier hebben we 14 dagen gezeten. Zo konden we iedere dag naar de moeder van Jean-Paul die in Vlissingen in een verzorgings tehuis woont.

Grijpskerke is lekker rustig, ook tijdens dit hoog seizoen. Wel heel centraal gelegen en dat was perfect. Domburg en Zoutelande lagen dichtbij en hier hebben we vaak terrasjes gepakt , gezellig mensen kijken en genoten van Nederlandse lekkernijen. Ook ben ik nog in Veere geweest en met het veerpontje van Vlissingen naar Breskens gevaren.

Met mijn broer en zijn gezin zijn we nog een dagje naar Mini Mundi geweest, een leuk klein pretparkje in Middelburg. Verder heb ik zovaak het kon een wandeling gemaakt om te zorgen dat al dat lekkers geen gevolgen zou hebben. Ook met veel plezier boodschappen doen bij de Aldi en Albert Hein. De Hema mag ik ook niet vergeten te vermelden. Het waren twee gezellige, drukke weken. Door de tropische temperaturen hadden we toch zo nu en dan toch wel echt een beetje een vakantie gevoel.

De tijd is echt omgevlogen. Gelukkig hebben we heel wat vrienden en familie ontmoet. We vonden het echt super dat er ook vrienden en familie naar Zeeland is gekomen. Helaas hebben we lang niet iedereen kunnen ontmoeten. Daarom komen we volgend jaar gewoon weer en dan zullen we 5 weken in het land zijn. We hebben grote reisplannen voor volgend jaar maar daarover in de komende maanden meer.

Tijdens ons verblijf in NL was er een flinke aardbeving in de buurt van Blenheim. Het episch centrum was hemelsbreed 30 kilometer van ons huis en de kracht was 6.2. Een flinke aardbeving dus, met veel naschokken. Dit is gelukkig gestopt en ons huis had ook totaal geen schade. We konden wel zien dat het heen en weer gegaan was want de boeken in de boekenkast waren verschoven en er lagen wat dingetjes op de grond maar niet stuk.

Bij de fotos ook nog twee van ons uitzicht. De druiven zijn verdwenen en jullie kunnen zien dat we toch ook nog wel eens regen hebben. Op de tweede uitzichts foto zien jullie wat we zien als we 's morgens op staan. Niet slecht.

Ik hoop dat jullie ook allemaal lekker genoten hebben van de mooie zomer in Nederland en/of een leuk vakantie tripje hebben gemaakt. Nu gaan de scholen bijna weer beginnen denk ik zo en begint het normale leven weer. Wij zijn uiteraard ook weer aan het werk, maar in de weekeinden doen we waar we toch het beste in zijn: “van het leven genieten”.

Doen jullie dat vooral ook en we houden contact,

Groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea

• 14 Augustus 2013 - 10:32

Jo S Te K:

Hoi Bea,
    Leuk verslag en weer fantastische foto's die een mooie indruk geven van jullie leven en vakantie in NL.
    Groetjes,
    Jo

• 14 Augustus 2013 - 10:57

Deanne Rooney:

Jullie hebben genoten zo te lezen en Zeeland is ook leuk!
    En nu weer lekker thuis in het nieuwe huis- geniet er van xxx

• 14 Augustus 2013 - 13:10

Anneke:

Heel leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Zo te lezen veel gedaan en veel gezien. Ben heel benieuwd naar jullie volgende plannen!

• 14 Augustus 2013 - 16:31

Hedwig:

Nou, dat klinkt deels heel bekend, maar dat komt natuurlijk omdat we jullie in Zeeland gezien hebben. De zomer is hier nog niet helemaal voorbij; het is nu wat koeler, maar nog prima om zonder jassen buiten te zijn. Af en toe een bui. Ook niet slecht. Wij zijn inmiddels weer bezig met de voorbereidingen voor Oz. Het programma begint enigszins vorm te krijgen. Groetjes maar weer.

• 14 Augustus 2013 - 19:32

Hier Is Pa.:

alles gelezen heel mooi het was net of ik het bijna allemaal heb meegemaakt!!
    leuk he
    groetjes Ma en Pa

• 15 Augustus 2013 - 08:02

Tineke Vdb:

Hou Bea en Jean-Paul,
    Leuk verslag weer en mooie foto's.
    De zeekraal was heeeeerlijk en smaakte goed bij het visgerecht.
    Groeten Tineke en Henk

• 21 Augustus 2013 - 17:53

Hans Baetens:

Lieve mensen, dat leest weer lekker weg hier in Ijsland! Ja, Nederland kan ook mooi zijn en fijn dat jullie er weer van hebben genoten (wij ook!). Je kan wel zien Bea dat je helemaal thuis was, de rode sloffen kleuren mooi bij de tompouce, ha, ha.
    Fijn dat de aardbeving geen echte schade heeft opgeleverd. Dat is een van de gevaren van NZ, maar hier in Ijsland weten ze daar ook alles van. Morgen op de boot naar Denemarken en op naar Legoland.
    BLijf genieten, waar dan ook op onze mooie aarde en we lezen/leven mee .. Has, Bart en Rik

• 22 Augustus 2013 - 22:36

Paul En Wendy:

Hoi Bea en Jean Paul,

Jammer genoeg hebben we jullie niet kunnen zien tijdens jullie verblijf hier in NL, maar wie weet een volgende keer. Helaas op een doordeweekse dag onder werktijd lukt het mij niet snel om even een paar uur weg te blijven. Ik hou mij aanbevolen voor een uurtje of 17hr de volgende keer :-)
    Wendy werkt hier ondertussen hard aan ons grootste project ooit ;-) Het kleine meisje binnen in laat zich al behoorlijk gelden af en toe. Hopelijk blijft alles goed gaan en krijgen we in december onze gezinsuitbreiding. En nu is het nog steeds de planning dat we dan met zijn drieen afzakken naar NZ een jaartje later... Hahaha, eerst maar eens kijken hoe het gaat allemaal waarschijnlijk...
    Fijn dat jullie een mooie tijd in NL gehad hebben en dat jullie alles thuis normaal hebben aangetroffen ondanks de aardbeving.

Groeten van ons! Wendy (+?) en Paul.