Update - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Update

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

09 September 2018 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Even een update, er is behoorlijk wat gebeurd in iets meer dan een maand tijd.

We hebben ondertussen tijdelijke huisvesting gevonden. We hebben een gemeubileerd appartement in Petone gevonden. Petone is een gezellig voorstadje van Wellington, ongeveer een half uur met de bus van het centrum van Wellington en dus van ons werk. Dit is het tweede nieuwtje, ik heb al weer een baan gevonden. Ik begin aankomende week als sectretaresse bij het ministerie van Gezondheid. Een tijdelijk baan voor zes maanden, maar met kans op verlenging als het bevalt.

Eens in de twee of drie weken gaan we nog een weekend naar Blenheim. We hebben hier net weer een heerlijk weekend gehad, best luxe zo’n weekend huis. We zijn dus “frequent ferriers”. Drieeneenhalf uur is best lang natuurlijk, maar het is een mooie overtocht en ook zo best een rustmoment, je kan niet echt veel doen.

Ik wil ook nog even vertellen over het bezoek van mijn neef Yannick en zijn vriendin. Zij kwamen half Juli aan in Nieuw Zeeland en zijn totaal 5 weken geweest. Twee keer een periode bij ons in Blenheim. Voor wie het niet weet, Yannick is de oudste zoon van mijn broer. Zij hebben ook een mooie reis door Nieuw Zeeland gemaakt met een busorganisatie. Wij hebben ze het mooiste van Marlborough laten zien. We zijn zelfs op een plek geweest waar wij nog nooit geweest waren, maar al wel heel lang op onze “to do” lijst stond, namelijk Kaipupu Point. Een hoogtepunt was zeker het zien van Kiwis en pinguins. De meeste fotos zijn van dit uitje en de tijd dat Yannick en Ilona bij ons waren.

Goed, deze week begint dus ook voor mij weer een “normaal” leven. Verder gaan we op zoek naar een nieuw huis ergens in de Wellington regio. En ja, er komt ook weer een reisje aan, het is tenslotte al weer even geleden dat we op vakantie zijn geweest. Over ongeveer een maand vliegen we voor een kleine twee weken naar Hawaii. Maar over dit alles de volgende keer meer.

Tot dan, groetjes ook van Jean-Paul,

Bea

• 09 September 2018 - 07:44

Heleen:

Wat????? Nu alweer een baan gevonden! Dat is wel ongelofelijk snel zeg. En erg leuk voor je, dus gefeliciteerd hoor. Ook fijn dat het appartement gemeubileerd is, in ieder geval voor tijdelijk. Dan hoefden jullie dus niet op stel en sprong alles in verhuisdozen te stoppen. Lekker hoor zo'n weekendhuis haha. Nou, heel veel succes en plezier weer op het Noordereiland en met het werk natuurlijk.

Groetjes,
    Heleen

• 10 September 2018 - 07:48

Sandra Ossendrijver:

Zo zo. Al weer een nieuwe baan? En een ander (tijdelijk) huis. Leuk zeg. Maar ja, wie wil jou nou niet hebben als werknemer. Worden we weer collega's :-)
    Leuk dat jullie je neef op sleeptouw hebben genomen. Zo zien jullie ook nog eens wat. Hahaha.
    En dan weer op vakantie naar Hawaii? Oh oh, wat hebben jullie toch een "normaal" leven.
    Maar allemaal wel geweldig hoor. Je leeft maar één keer en daar moet je zeker van genieten. En dat doen jullie zeker!
    Ik kijk al weer uit naar het verslag van Hawaii.
    Veel plezier en succes met zoeken naar een nieuw huis.

groetjes
    Sandra

• 11 September 2018 - 07:06

Monique Heering:

Hoi Bea , JP,

Weer veel ontwikkelingen bij jullie.
    Petone van de Dutch Shop??

Mooie foto's weer.
    Grtjs
    Monique

• 15 September 2018 - 06:53

Yvonne:

Hoi Bea en Jean- Paul

Wat leuk om je verhalen te lezen . En een andere baan. Super!! En een leuk werk voor Jean-Paul om zoveel foto's uit te moeten zoeken. En weer een mooi vooruitzicht om naar Hawaï te gaan. Leuk om weer mee te lezen en de foto's te zien. Succes met het zoeken van een nieuw huis, wat zeker goed gaat komen!!

Groetjes

Yvonne

• 19 September 2018 - 11:15

Hedwig:

Hi,

Ik heb jullie beiden even gemaild. Dank voor alle updates. Benieuwd hoe het gaat bevallen.

Groetjes Hedwig

• 22 September 2018 - 04:51

Paul En Wendy:

Hi Bea en Jean-Paul!

Wat luxe zeg zo’n tweede huis! Zou je ook nog kunnen verhuren in het hoogseizoen, zeker als jullie uiteindelijk nog een huis in Wellington gaan kopen. Gefeliciteerd met je baan Bea, zo wordt je heel allround! Alweer naar Hawaii? Top hoor. Wel voorzichtig als je de vulanische aktiviteit wil vastleggen daar :-)

Groeten Wendy en Paul

• 24 September 2018 - 09:11

JSV:

hi Bea en Jean-Paul,

Bea gefeliciteerd met je nieuwe baan, super snel en leuk dat jullie een tijdelijke huurwoning hebben.
    success met zoeken naar een nieuw huis. Fijne vakantie op Hawaii.

Groetjes, Ro&Jo