Een nieuw Nederlands avontuur - Reisverslag uit Delft, Nederland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Een nieuw Nederlands avontuur - Reisverslag uit Delft, Nederland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Een nieuw Nederlands avontuur

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

07 Juni 2022 | Nederland, Delft

Vaak gaan mijn verslagen over buitenlandse reizen.Alhoewel,toen we in Nieuw-Zeeland waren, schreef ik natuurlijk ook over onze belevenissen daar. Dus waarom niet over onze belevenissen hier in Nederland.Tenslotte zijn hier ook veel leuke plekjes en mooie koffie momenten.

Allereerst wil ik wat schrijven over ons weekje Delft en omstreken. Zoals velen van jullie wel weten heeft Jean-Paul lange tijd in Delft gewoond ( en ik ook nog een paar jaar ). Ondanks dat we al weer bijna een jaar terug zijn uit NZ was het er nog niet van gekomen om eens rustig naar Delft te gaan. Dus dat hebben we toen maar eens ingepland.

We hadden een hotel kamer geboekt in het IBIS budget hotel bij Rotterdam Airport.Lekker centraal, zo via de A13 overal waar we wilden zijn. Piepklein kamertje, maar ach daar waren we toch niet veel.

Echt een rustig weekje is het niet geworden, want uiteindelijk hebben we veertien mensen ontmoet tijdens 10 bezoekjes, maar dat was wel gezellig natuurlijk. En zeker ook hoog nodig.Maar we hebben wel heerlijk door Delft gelopen en ook Leiden een bliksem bezoek gebracht. Uiteraard was er tijd voor een bakkie, met zicht op de Oude Kerk in Delft. Ook hebben we nog een stukje gewandeld in de groenstrook voor ons oude appartement in Delft.

We vonden het eigenlijk weer zo leuk om in deze regio te zijn, dat we besloten hebben om tijdelijk weer in deze regio te gaan wonen. We hebben natuurlijk een appartement met het mooiste uitzicht van heel Nederland in Vlissingen, maar daar wordt op dit moment een hotel naast gebouwd met alle overlast vandien. En ook is de afstand tussen Soest en Vlissingen iets verder dan we hadden gedacht. Dus zijn we aan een leuk nieuw avontuur begonnen en hebben we een appartement in Berkel en Rodenrijs gehuurd. Ook weer met een prachtig uitzicht, over een groenstrook.

Voor velen van onze trouwe lees fans betekent dit dat we wel wat dichterbij zijn komen wonen en het makkelijker is om iets af te spreken.Dus laat het maar weten.

Verder zijn Jean-Paul en ik het "westerschelde pad" aan het lopen. Dit is een niet bestaand pad maar wij vinden het wel leuk om dit stukje zeeland te ontdekken. Van ons huis zijn we nu tot aan de havens van Vlissingen Oost gekomen. Iedere keer een stukje verder. Uiteindelijk komen we dan missschien een keertje in Antwerpen uit.

Deze week zijn we trouwens even in Duitsland, maar daarover de volgende keer meer.

Tot dan,

Bea

• 08 Juni 2022 - 08:40

Gerrie :

Ah Delft, is en blijft leuk inderdaad. Mooi dat jullie in de gelegenheid zijn om de bouwoverlast te omzeilen.
    Ik kijk alweer uit naar jullie verslag van Duitsland.

Groetjes, Gerrie

• 08 Juni 2022 - 08:58

Engeline:

Hallo globetrotters/koffieleuters,
    Leuk dat jullie zo Nederland ook weer herontdekken. Delft is een leuke en mooie stad . Leiden en Haarlem lijken er veel op , Geniet van Duitsland en van het leven . Je bent altijd welkom voor een bakje koffie
    Groetjes Engeline

• 08 Juni 2022 - 09:15

JoSikVre:

Gezellig hoor jullie verslag en foto's.
    We spreken snel weer wat af.

• 08 Juni 2022 - 11:04

Heleen:

Leuk project, het Westerscheldepad! Moet je alleen wel een keer naar de overkant (boot of tunnel, of zwemmen hahaha) als je in Antwerpen wilt geraken :D

• 08 Juni 2022 - 13:53

Hedwig :

Foto's van Delft doen me denken aan Gent. Grappig. Westerscheldepad is wel een stukje vlakker dan jullie gewend zijn van NZ.
    Groetjes Hedwig