Wandelen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Wandelen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Wandelen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

13 September 2023 | Nederland, Vlissingen

Hallo Allemaal,

Het vorige verslag sloot ik af met een alinea over de wandelingen die wij doen.Ik meldde toen dat ik daar nog een stukje over zou schrijven.Dus bij deze.

Het is jullie allen bekend dat Jean-Paul en ik veel lopen.Al weer een tijdje geleden waren we vanuit huis naar het station in Vlissingen gelopen.Dit bracht ons op het idée om van hieruit verder te gaan.Iedere keer de auto parkeren op de plek waar we geeindigd waren en zo het “Westerscheldepad” te gaan lopen.Zo gedacht, zo gedaan.

We zijn ondertussen bijna bij het “kanaal door Zuid Beveland”.We volgen gewoon de Westerschelde en ontdekken zo heel veel plekken in Zeeland, waar we zelfs nog nooit van gehoord hadden.We zijn o.a over de Westerschelde tunnel gelopen. We hebben koffie gedaan bij Saartjes theehuis in Ellewoutsdijk.We hebben de industriele schoonheid van de havens van Vlissingen-Oost bewonderd. We ontdekken forten en leren over de “slag van de Schelde (1945)’.We zien veel vogels en uiteraard enorm veel zeeschepen, komend van of op weg naar Antwerpen.

Daar we altijd heen en weer lopen maken we niet zo veel kilometres, maar het doel is toch echt om in Antwerpen te komen en vandaaruit door richting Cadzand.Ik zal jullie op de hoogte houden van dit Westerschelde avontuur.

Een andere wandeling die ik doe, samen met mijn vriendin Bernadette, is het lange afstandspad (LAW) het Limespad.Dit LAW loopt van Katwijk aan zee naar Nijmegen.Dus dwars door Nederland en het volgt de grens van het Romeinse Rijk.Daar we dit met twee autos doen, kunnen we wat grotere afstanden aflegen en ondertussen hebben Bernadette en ik reeds 177 km van de 275 afgelegd.

We zien zoveel van Nederland.We lopen veel over jaagpaden.We komen in kleine dorpjes en steden.We hebben al veel “Rijnen” van Nederland gevolgd,de Kromme Rijn, de Oude Rijn,de Leidse Rijn, de Nederrijn en nu zijn we bij de Lek.Enkele plaatsen waar we door gegaan zijn:Katwijk, Leiden, Alphen aan de Rijn,Bodegraven, Woerden, Harmelen, Utrecht, Bunnik,Odijk, Wijk bij Duurstede en we zijn nu bij Rhenen.

We lopen gemiddeld 15 km per keer.We kletsen wat af en uiteraard ook altijd een bakkie koffie.Voor dit jaar zijn we “uitgelopen” maar volgend jaar zomer zullen we zeker de laatste 100 km volbrengen.Dus het wordt vervolgd.

Verder ben ik dan zelf aan mijn eigen project begonnen.Dat staat nog erg in de kinderschoenen maar ik ben begonnen aan de GR5.Dit is een LAW van Hoek van Holland naar Nice.Van deze route wil ik echt proberen de etappes te lopen. Dit betekent zo ongeveer gemiddeld 20 km per keer.Ik doe dit op dit moment samen met het Hollandse Kustpad, want deze twee gaan een tijdje samen op.Het is iedere keer weer een logistieke puzzel om naar het beginpunt te komen en dan ook weer terug van het eindpunt.In de toekomst wil ik wat meerdaagse stukken gaan doen.Ook hiervan houd ik jullie op de hoogte.

Behalve dat ik de komende weken nog wel een stuk van de GR5 zal gaan doen, zal het wandelen in Nederland even stil liggen,daar we weer even naar de andere kant van de wereld gaan.Uiteraard zullen we ook daar veel wandelen.

Tot het volgende avontuur,

Veel groetjes,

Jean-Paul en Bea


  • 13 September 2023 - 20:51

    Nanneke Hartenberg :

    Leuk Bea, al de wandelingen. Hoewel erg vol is NL toch best divers en mooi. Niet alles is bebouwd. Veel plezier!


  • 13 September 2023 - 21:22

    Wendy En Paul:

    Jeetje die wandeling naar Nice! Moet je dan elke keer op en neer reizen naar Frankrijk of gaan jullie een flink stuk in een lange vakantie doen? Veel succes iig! En binnenkort weer naar NZ of staat er nog een zonsverduistering op het programma? Groeten van ons!


  • 14 September 2023 - 06:21

    Gerrie:

    Zo leer ik weer wat, was hier niet mee bekend.

    Russell en ik houden ook van wandelen maar (nog niet) van echt lange afstanden.

    hebben jullie al eens routes van de Rheinsteig gedaan? Er zijn 21 etappes, wij hebben er 3 van gedaan. Prachtig, wel pittig soms omdat het flink steil kan zijn.

    geniet van jullie herfst/winterstop!


  • 14 September 2023 - 08:48

    Hedwig :

    Leuk verslag Bea, ga je die GR5 in je eentje doen? Stoer.


  • 14 September 2023 - 12:23

    Heleen:

    Ha Bea,

    Nou, dat is weer niet mis hahaha. Wat een afstanden! Vast wel mooi, maar wat mij betreft blijft het bij een fijne wandeling langs de zee zo af en toe [e-1f600]. Veel plezier in ieder geval en houd vol [e-1f4aa].

    Groetjes, ook aan mijn cousin.


  • 14 September 2023 - 15:21

    Ton Aarts:

    Gaaf Bea, best wel flinke afstanden. Meer dan een 10-15 km gaat mijn lijf niet meer trekken ben ik bang.

    Zoals jullie uiteindelijk naar Antwerpen willen lopen, betekent dat je dan (diezelfde dag??) ook weer terug gaat met de auto, die dan in Antwerpen staat? Logistiek gezien, best wel wat uitdagingen met maar 1 auto...


  • 15 September 2023 - 08:26

    JoSV:

    Hi Bea en Jean-Paul,

    Je kunt ook een wandelvakantie doen en dan bij "vrienden op de fiets" adressen gaan slapen. Daarna weer terug met de trein.

    Hele fijne en mooie vakantie en we spreken elkaar weer in het nieuwe jaar.

    Kan niet wachten op jullie mooie foto's en verhalen.

    groetjes,

    Ro[e-38]Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 159260

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: