Zuid Engeland - Reisverslag uit Lymington, Verenigd Koninkrijk van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Zuid Engeland - Reisverslag uit Lymington, Verenigd Koninkrijk van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Zuid Engeland

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

27 Juli 2023 | Verenigd Koninkrijk, Lymington

Hallo Allemaal,

Al weer even geleden dat ik in dit “reisverhaal” een update heb geplaatst.De vorige verhaaltjes speelden zich af tijdens onze reis in Nieuw Zeeland en Austalie.Maar ook hier aan deze kant van de wereld genieten we volop.Al weer een tijdje geleden gingen we voor tien dagen naar Engeland en dat was zo leuk dat ik dit graag met jullie deel.

We gingen met de Eurostar naar Londen.De trein doet er ongeveer 3.5 uur over en is in principe een prima manier, alleen van het landschap zie je niet veel want de trein rijdt constant langs een wal/hek/muur.Maar je komt wel mooi midden in Londen aan, op het prachtige St Pancras Station.We verbleven twee nachten in London.

In Londen hebben we de omgeving van Camden verkend.Dit is een onzettende leuke wijk met een zeer grote markt.Ook kan je vanaf hier langs het Regent Canal wandelen en dit hebben wij gedaan, om vervolgens met een “narrow boat” terug te komen.Wat een super leuke ervaring was dit.We deden dit samen met Chanelle, een vriendin uit NZ.Het was een onwijs leuke dag.

Vervolgens gingen we naar Southampton, ook weer met de trein.Deze rit was 1 uur en twintig minuten.We verbleven ook hier weer twee nachten.Southampton is best een leuke stad.Uiteraard hier veel gewandeld en lekker koffie gedronken.Het was leuk om de cruise schepen te zien.

Vanuit Southampton gingen we naar Lymington (20 minuten met de trein).Dit was het hoofddoel.Diana, een vriendin dit we kennen uit China,woont hier en we gingen haar opzoeken.We wisten eigenlijk niet zo goed wat we konden verwachten, maar Lymington is echt een heel erg leuk dorpje.Er is een hoofdstraat met gezellige winkeltjes en veel bloemen.Het plaatsje ligt aan de zee,dus een haven en ook mooie natuur.

Diana was een zeer goede gids en ze heeft ons veel van de omgeving laten zien.We zijn o.a naar Wimborne geweest, alwaar een folk festival was.We gingen verder naar Burley,Hurst Castle en New Forrest National Park.Alles was even leuk, mooi en interresant.

Vanuit Lymington gaat er een ferry naar the Isle of Wight.Dat stond op mijn “to do” lijst dus ook hier zijn we geweest.Wat een TOP bestemming is dit, prachtige natuur en schattige historische dorpjes wisselen elkaar af.We hadden eendagkaart voor de bus gekocht en zijn het hele eiland over gecrosst,van the Needles naar het plaatsje Ryde.We vonden het zo leuk daar, dat we zeker nog wel een keer terug willen.We hadden ook enorme mazzel met het weer.

Verder kwam Jean-Paul erachter dat de Hovercraft waar hij meer dan 50 geleden op mee was gegaan er nog steeds was en dit wilde hij nog wel een keer meemaken.Dus wij de volgende dag naar Portsmouth, alwaar hij met de hovercraft nog een keer naar the Isle of Wight is gevlogen.Daar heeft hij enorm van genoten en de lach van oor tot oor heeft nog dagen op zijn gezicht gestaan.

Al met al waren we 5 dagen in Lymington en omgeving.We hebben het fantastisch gevonden en wanneer het uitkomt gaan we zeker terug.Met de trein weer naar Londen alwaar we nog een vriendin uit NZ hebben ontmoet en toen weer terug met de Eurostar naar Rotterdam.Dat waren 10 hele fijne dagen.

Verder verdelen we onze tijd nu nog tussen Vlissingen en Berkel en Rodenrijs.We genieten regelmatig van een terrasje in Delft en we lopen samen “ het Westerscheldepad” .Verder loop is samen met mijn vriendin Bernadette, het Limes pad.Over deze twee wandelingen en meer vertel ik de volgende keer.

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne zomer hebben, lekker op vakantie of thuis.Tot het volgende verhaaltje.

Groetjes

Jean-Paul en Bea

• 27 Juli 2023 - 10:06

Kees Van Belzen:

En weer een mooi verslag Bea, leuk om te lezen!

• 27 Juli 2023 - 10:08

Carola:

leuk reisverslag. Ja een hovercraft heb ik ook nog nooit in gezeten. Dat lijkt me een super ervaring idd.

Groetjes

Carola

• 27 Juli 2023 - 11:34

JoSV:

Leuk verslag en zien jullie zaterdag.

groetjes,

Jo

• 27 Juli 2023 - 15:13

Heleen:

Gezellig verhaal. Weer veel gezien ook [e-1f600]. Grappig hè, die Hovercraft. Dat die nog bestaan. Groetjes en tot volgende week.

Heleen

• 28 Juli 2023 - 16:50

Gerrie En Russell:

Julie hebben echt veel gedaan in die 10 dagen.

wij willen ook een keer met zo een narrow boat, maar dan voor een week of zo.

Russell ging als kind vaak op vakantie naar the island of Wight. Staat ook nog o ons gezamenlijke to do lijstje.

groetjes van ons!