De Amerikaanse bestemmingen - Reisverslag uit Hilo, Verenigde Staten van Bea Tourne - WaarBenJij.nu De Amerikaanse bestemmingen - Reisverslag uit Hilo, Verenigde Staten van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

De Amerikaanse bestemmingen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

10 December 2023 | Verenigde Staten, Hilo

De bestemmingen in de USA

Goed, hier ben ik dan met het eerste verslag over de bestemmingen die we tijdens de reis hebben aan gezocht.

Allereerst de reis zelf.We vlogen van Schiphol, met de Aer Lingus, via Dublin naar Los Angeles.De cruise vertrok vanuit San Diego, maar daar is het toch lastiger komen vanuit Amsterdam,Dus we kozen er voor om naar Los Angeles te vliegen,In LA een auto te huren en in 1 dag naar San Diego te rijden en dan zouden we in San Diego ook nog twee dagen hebben.Deze extra dagen hadden we gepland omdat we natuurlijk absoluut de boot niet wilden missen.

De autorit van Los Angeles was erg leuk.Je kan deze afstand makkelijk in twee uur overbruggen maar wij hebben er ongeveer 7 uur over gedaan.We volgden de Pacific Highway 1.Dit is de oude route en die gaat door heel veel dorpen/steden maar je rijdt ook vaak langs de prachtige witte stranden.Er zijn wat dorpjes met pieren en ook al is het wel wat vergane glorie, het is toch erg leuk.We zijn o.a gestopt in Long Beach,Huntington Beach en Pier, Newport Beach, Table Rock Beach en Dana Point Harbour.

In San Diego verbleven we drie nachten in het Kings Inn hotel.Van hier uit hebben de stad en de omgeving verkend.Misschien zijn jullie bekend met mijn “to do” lijst.In ieder geval staat “ hotel Coronado” op deze lijst.Coronado is een badplaatsje bij San Diego, dus wij zijn hier naar toe gereden.Het hotel was leuk om gezien te hebben.Het plaatsje zelf was eigenlijk nog leuker.Zeker de moeite waard als je daar in de buurt bent.We waren zelfs getuige van de “home coming parade”.Dit is wel echt heel amerikaans.

Verder is San Diego mooi gelegen aan het water.Er is een prachtige brug. Er zijn wat mooie parken en het historische centrum is zeer kleurrijk en je merkt dat je al zeer dicht bij de Mexicaanse grens bent.

De overige Amerikaanse bestemming waren de eilanden Hawaii (twee stops in Hilo en Kona),Oahu (Honolulu) en Kauai ( Lihue).De tussen haakjes genoemde plaatsen zijn de havens waar we aanlegden

Op Hawaii, ook wel the Big Isle genoemd, hadden we, vanuit Hilo, een auto gehuurd en zijn we naar Volcanoes National Park gereden en hebben dit verkend.Op Kauai hadden we ook een auto en zijn we naar de Waimea Canyon gereden.Beiden prachtig qua natuur.Uiteraard hebben we meerdere stops gemaakt, maar een nadeeltje van met een cruise reizen is natuurlijk dat je zeker weer op tijd terug moet zijn.En met het ophalen en terug brengen van een huurauto ben je dan toch best wat tijd kwijt.Maar het was toch weer genieten om op deze eilanden terug te zijn.

Op Oahu hadden we een lange dag.We kwamen al op 07.00 aan en we vertrokken pas weer om 23.00.Jean-Paul en ik kennen Honolulu en omgeving al redelijk goed.Het was echt “ a trip down memory lane”We hebben zeer veel gelopen en hebben al onze favoriete plekken aangedaan, zoals, Waikiki Beach, Magic Island, Ala Moana Shopping Centre en alles wat tussen deze bestemmingen ligt.Uiteraard koffie gedronken bij onze favoriete koffie branderij/café “ Honolulu Coffee”.

De laatste stop was Kona.Dit is een klein plaatsje ook op Hawaii.Jean-Paul en ik waren zelf ooit wel aan de Hilo kant van dit eiland geweest, maar ik was nog nooit in Kona geweest.Bij Kona kon de boot niet aanleggen in de haven maar ging het anker uit in de baai en moesten we met kleine bootjes ( tenders) naar de wal.In dit geval betekende dit dat we lang moesten wachten, want de zee was zeer ruig en het was lastig om de tenders aan het schip was te leggen.Maar we zijn toch even het dorpje ingeweest.Kona is klein met eigenlijk maar 1 straat waar alles zich afspeelt.Het draait om de toeristen en je gaat eigenlijk van souvenier shop naar café, naar atelier en dan weer een restaurant, maar ik vond dat er een leuke sfeer hing.Ook met de vele toeristen van onze cruise boot.

Kona was ook wel een goede overgang naar de volgende bestemmingen, want het was er al goed heet en benauwd, dus echt een pacific island.Maar over de volgende bestemming de volgende keer.

• 10 December 2023 - 07:38

Nancy-Els:

Leuk te lezen Bea!

• 10 December 2023 - 10:00

Yvonne :

Leuk om weer jullie reis verhalen te lezen. Zo nemen jullie ons weer mee. Groetjes vanuit Koudekerke

• 10 December 2023 - 11:41

Kees En Marion:

Prachtig Bea, leuk om weer mee te reizen!

• 10 December 2023 - 12:14

Heleen:

Leuke aanvulling op je Polar Steps [e-1f600]. Met weer andere foto's af en toe. Zo te zien heb je nog heel wat te schrijven hierna haha. Op naar de volgende aflevering!

• 10 December 2023 - 13:04

Ton:

Gaaf om te lezen Bea!

• 10 December 2023 - 15:36

Hedwig :

Veel kleurtjes, ook het prachtige Hawaii-shirt van Jean-Paul. Helemaal in stijl. En een mooi suikertaarthotel in San Diego.

Tot de volgende [e-1f603]

• 12 December 2023 - 09:21

JoSV:

super leuk weer je verhaal en jullie reis te kunnen meegenieten op deze manier.

PS: wat is Jean-Paul hip met zijn hawai shirt [e-1f63d]

• 14 December 2023 - 13:57

Sandra Koens:

Weer een prachtige reis en leuk dat we mee kunnen genieten