Norfolk Eiland, Brisbane en Sydney - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Norfolk Eiland, Brisbane en Sydney - Reisverslag uit Norfolkeiland, Norfolk Eilanden van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Norfolk Eiland, Brisbane en Sydney

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

01 Januari 2024 | Norfolk Eilanden, Norfolkeiland

Beste vrienden,

Het laatste verslag van deze mooie reis.Allereerst de laatste drie bestemmingen van onze cruise, maar daar de laatste twee bestemmingen ook nog een korte reisbestemming waren na de reis, deel ik dit ook in dit verslag.

De laatste eiland bestemming was Norfolk Island.Dit eiland hoort bij Australie en is dan ook niet echt meer een Pacifisch Eiland.Zeker niet qua landschap.Je waant je er eerder in Nieuw Zeeland, want het is erg groen.Het aan land komen was net een rollercoaster, zo heftig waren de golven, maar gelukkig is het wel gelukt.

Eenmaal aan land werden we met shuttle bussen naar het grootste dorp, Burnt Pine, gebracht.Er wonen op Norfolk nog geen 2000 mensen, dus je begrijpt, echt groot is het dorp niet. En het is ook wel voor te stellen wat er gebeurt als de bevolking verdubbeld door de komst van een cruise schip.Maar dat zeggende, wij vonden het erg gezellig in het dorpje en, uiteraard,vonden we een leuk café met zeer goede koffie en internet.

Verder zijn we naar Kingston gegaan.Dit is een UNESCO museum dorp.Het is een voormalige gevangenis voor de gevangenen uit het gevangene land Australie.Uit de geschiedenis weten we dat Australie eigenlijk gesticht is als verbanningsoord voor de gevangenen uit Engeland.Daarna gebeurde hetzelfde voor de misdadigers uit Australie.Zij werden weer verbannen naar Norfolk Island.De ruines die nog over zijn liggen mooi aan de kust en het is redelijk goed onderhouden.Wij vonden het vooral mooi qua ligging en natuur.Maar dat heeft dan ook meer onze interesse.

Vanuit Norfolk Eiland ging het schip naar Brisbane.Hier zijn wij niet van boord gegaan omdat we binnen een week weer in Brisbane zouden zijn. Het was leuk om op een bijna leeg schip te zijn.Ik schrijf zo wat meer over ons verblijf in Brisbane.De laatste stop voor ons was Sydney.Het schip voer de haven van Sydney in om vijf uur in de ochtend.We hadden onze wekker zo vroeg gezet, want het binnen varen wilden we wel graag mee maken.En dat vroege opstaan was het absoluut waard, want we zagen de zon opkomen achter het Opera House en dat was toch wel een prachtige afsluiting van onze fantastische cruise.

In Sydney verlieten we dus het schip. Altijd wel een beetje jammer maar onze reis zat er nog niet op.Wij zouden namelijk nog vijf dagen in Sydney en omgeving blijven en ook nog vijf dagen naar Brisbane gaan.Na de koffers in ons hotel gebracht te hebben zijn we Sydney in gegaan.Dit was echt “a trip down memory lane”.We hebben heel veel gelopen.We hebben ook nog een dochter van een vriendin van mij ontmoet, Jean-Paul heeft een "concert" gegeven in de Victoria Building en dan hebben we ook nog de Noordam uitgezwaaid.Het was toch best een beetje triest om ons “huis” van de afgelopen vijf weken te zien vertrekken.

We bleven niet in Sydney maar we zijn drie dagen (met de trein) naar de Blue Mountains gegaan. Hier hadden we wat afspraken.We hebben o.a oude KLM vrienden ontmoet en eclipse vrienden.Met deze eclipse vrienden zijn we o.a naar de Jenolan Caves geweest.Ik ben absoluut geen fan van grotten, maar deze grotten waren toch zeer indrukwekkend.Het waren drie geslaagde dagen in de Blue Mountains.Van Sydney naar de Blue Mountains is het ongeveer 2.5 uur met de trein.De laatste middag in Sydney hebben we nog wat nieuwe dingen ontdekt, zoals de wijk Surrey Hills en China Town.

Vanuit Sydney vlogen we naar Brisbane.Ook hier hadden we afspraken met eclipse vrienden.Maar we hebben ook een mooie autorit gemaakt naar de heuvels in de buurt van Brisbane.Hoogtepunt van deze dag was onze koffie met een Kookaburra, de nationale vogel van Australie.Verder zijn we een dag naar de Sunshine Coast gereden en hier hebben we familie van Jean-Paul bezocht.Ook zijn we, met onze vriend Peter,naar het plaatsje Redcliffe geweest.Hier zijn de Bee Gees ooit begonnen en er was een museum steegje. Dit was erg leuk en lekker swingend.

Dus na de cruise hebben we nog 10 heerlijke dagen in Australie gehad.Daarna zat onze vakantie er op. We zijn naar Nieuw Zeeland gevlogen en hier “leven” we tot we begin Maart weer naar Nederland komen.

Ik hoop dat jullie allemaal fijne Kerstdagen hebben gehad en wij wensen jullie een Happy New Year.

Groetjes

Jean-Paul en Bea

• 31 December 2023 - 07:40

Bernadette:

Prachtige reis gemaakt [e-2764]️[e-1f64f][e-2764]️

• 31 December 2023 - 10:06

Paul T:

Mooie trip weer. Ik begrijp dat Norfolk voor een keertje leuk is geweest? Maar een heerlijke reis hoor. En zo ben ik ook weer 'even weg geweest ' met dit verslag [e-1f60f]

• 31 December 2023 - 11:12

Engeline:

Mooie reis geweest , kan begrijpen dat het lastig was om afscheid te nemen van jullie "huisje"van 5 weken. :)

Heel veel plezier nog in NZ , fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2024

• 31 December 2023 - 11:42

Heleen:

Ha, bij jullie is het natuurlijk alweer 1 januari; was ik even vergeten, maar in ieder geval Gelukkig Nieuwjaar!

Mooi verhaal weer en mooie foto van het Opera House met die zon erachter. Die vogel is ook zo grappig. [e-1f600]

Fijne tijd nog op jullie oude stekje of moet ik zeggen 'tweede thuis'. Het schiet alweer op hè. Maar in ieder geval hebben jullie weer heel veel van de wereld gezien.

Groetjes,

Heleen

• 31 December 2023 - 12:17

Hedwig:

Hi both,

Absoluut mijn favoriete vogel van Australië, de kookaburra. Vooral als ie lacht. Magic [e-1f603]

In het Victoria Building hebben wij een koffie-met-grote-taartpuntherinnering liggen.

Leuk dat Jean-Paul daar even heeft gespeeld [e-1f3b9]

Fijne tijd nog in NZ.

Groetjes Hedwig

• 31 December 2023 - 15:28

Kees Van Belzen:

Mooi verslag weer en prachtige foto's!

Bedankt dat we met jullie mee mochten reizen!

Fijne tijd nog in Nieuw Zeeland.

Groeten,

Kees [e-38] Marion

• 01 Januari 2024 - 12:45

Paul En Wendy:

Bedankt voor jullie leuke verslag weer! Altijd leuk om jullie te volgen. Nu nog lekker een paar maandjes Nieuw-Zeeland. Leuk om jullie verhalen in het voorjaar weer eens live te horen met een bakkie koffie erbij [e-1f642][e-2615]️

Groeten van ons xxx Wendy Mila Lara Paul

• 04 Januari 2024 - 14:29

JoSV:

Wat heerlijk dat we zo mee kunnen genieten. Mooie foto's ook.

groetjes aan Nieuw Zeeland.

• 07 Januari 2024 - 01:35

Hans:

Hoi Bea en Jean-Paul, leest weer lekker weg. Ook in Vang Vieng .. [e-1f609] Fijne tijd verder .. Hans