Leuke weekendjes in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Leuke weekendjes in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Leuke weekendjes in Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

02 Oktober 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het is lente in Wellington en eerlijk is eerlijk, het weer is nog niet zo afwisselend geweest sinds we hier zijn. Soms is het echt prachtig, heerlijk zonnig en met een goede temperatuur, maar andere dagen doet Wellington zijn bijnaam " windy Wellington" alle eer aan. Maar het mag onze pret niet drukken, we genieten nog steeds.

We proberen alle uithoeken van de stad te ontdekken. Zo zijn we vorig weekend naar het eiland "Somes" geweest. Dit is een eilandje midden in de baai. Je komt er met de east/west ferry. Een ferry die zoals de naam het al zegt de oostkant van de baai met de westkant verbindt. De ferry maakt een tussenstop op die eilandje. Het eilandje op zich is niet zo bijzonder, maar je hebt er wel een prachtig uitzicht op alle kanten van Wellington. Op het eiland staan een paar barakken want het eiland is ooit gebruikt als quarantaine eiland voor mensen met besmettelijke ziekten en ook was het tijdens de tweede wereldoorlog, opslagplaats voor wapens. We hebben er een wandelingetje gemaakt en zijn vervolgens met de ferry door gegaan naar Days Bay, aan de oostkant van de baai. Hier is het strand van Wellington en het schijnt er op een zonnige zomerse dag erg druk te zijn, maar dat hebben we nog niet meegemaakt. Het was weer een zeer geslaagd dagje uit. Overigens was Sue, de nicht van JP bij ons. Onze eerste logee.

Op de zondag, en dat was 25 september was het WK Mountain Hill running in Wellington.
Sue nam deel in de open race. Dit was om 07.30 in de morgen en al hoeveel wij zeer veel respect hebben voor wat zij doet vonden we het toch wel iets te vroeg om te gaan kijken. S'middags zijn we wel naar het echte WK gegaan en dit was een leuke belevenis.
Zowel bij de dames als heren werd er een Nieuw Zeelander kampioen. Bij de heren deed Nederland wel mee, maar komend uit een vlak land eindigden ze in de middenmoot, maar ik heb ze aan staan moedigen. Als je het leuk vindt kan je hier wat fotos van deze dag bekijken. http://www.wmrt2005.org/photos-wmrt-2005.html

Dit weekend is Nieuw Zeeland overgegaan op de zomertijd. Dus het tijdsverschil is nu 11 uur. Als Nederland weer naar de wintertijd gaat wordt het verschil weer 12 uur. Dat is weer wat makkelijker rekenen.

Dit weekend wad een rustig weekendje. Alhoewel, vrijdag ben ik wezen stappen. Een zeer geslaagd avondje uit met mijn collega/vriendinnen. Ze namen me meer naar de "Dockside" een bar/restaurant waar s'avonds het terras wordt omgebouwd tot een grote dansvloer. Het terras is aan het water en je kijkt uit op de skyline van Wellington. Erg grappig en goede muziek dus heerlijk staan swingen.

Zaterdag was "rust" dus wel nodig, want ik ben tenslotte geen 20 meer. We zijn nog wel even naar de wijk Miramar gegaan. Om weer een stukje Wellington te ontdekken. Ook dit stukje Wellington was weer de moeite waard, vooral omdat het zoals de naam al zegt, kijk op de zee heeft. We hebben hier best wel leuke huisjes gezien, maar room with a view past toch niet in ons budget. Bovendien landen de vliegtuigen daar ook zo ongeveer in je achtertuin.

Nu is het weer zondagavond en zit ons weekend er weer op. Voor mij komt er een korte werkweek aan, want aanstaande vrijdag vlieg ik naar Bangkok om daar Esther, Hilde en Ellen te ontmoeten. Ooit bedacht als een grap, maar nu toch werkelijkheid, afspreken ergens halverwege Nederland en Nieuw Zeeland. Jullie begrijpen dat ik hier erg naar uitkijk. Mijn volgende verslagje zal dan ook over Bangkok gaan.

tot dan,

Bea

• 02 Oktober 2005 - 20:03

Patrick:

Hoi Bea,
    Hier ook alles goed.Nog 3 weken en we gaan naar Turkije,met hopelijk mooi weer.Jij veel plezier in Bangkok.Groet Patrick
    Sparta-Ajax 1-2

• 02 Oktober 2005 - 20:44

Engeline:

Hoi Bea,ben net zels terug van weer een weekendje op de veluwe,is dus leuk te zien dat jullie in de lente op stap zijn, en ik zelf op paddestoelen jacht. Veel plezier in Bangkok, groetjes Engeline

• 03 Oktober 2005 - 09:56

Mieke Bordewijk:

Hoi Bea,
    Nog steeds erg leuk om al jullie belevenissen en tripjes te lezen . Wordt het niet tijd om vast een boekje te schrijven met tips voor je B&B tijd in de toekomst?
    Veel plezier in BKK , groetjes Mieke

• 03 Oktober 2005 - 09:56

Mieke Bordewijk:

Veel plezier in BKK , groetjes Mieke

• 06 Oktober 2005 - 19:41

Ipr/epr:

Hoi Bea, je afspraak met de meiden kan doorgaan. Ze zitten aan boord! Veel plezier, groeten Margot