een weekje naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bea Tourne - WaarBenJij.nu een weekje naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

een weekje naar Bangkok

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

13 Oktober 2005 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Het weekje Bangkok zit er al weer op. Het is echt omgevlogen, maar het was een groot succes. Wat ooit begon als een grap, zo van volgend jaar ontmoeten we elkaar ergens halverwege NZ en NL, is werkelijkheid geworden en zal ook zeker worden herhaald.

We hadden afgesproken op 08 october, om 12.00 op de luchthaven van Bangkok. Ik zou al wat eerder zijn, maar ik kon overnachten bij Hans & Jane ( KLM vrienden ). Esther, Ellen en Hilde zouden dan met de KL877 om 12.00 uur landen en ik kon ze dan ophalen op het vliegveld en dan kon de pret beginnen.
Volle vluchten zorgden voor een verandering in de planning maar uiteindelijke zagen we elkaar om 14.30 in het hotel in Bangkok.
Jullie zullen begrijpen dat er vanaf die moment heel veel gekletst is.

We hadden een prima hotel, ruime kamers en voor zeer weinig. Twee kamers naast elkaar. Er was een klein zwembadje en een riante binnentuin waar we regelmatig hebben zitten relaxen en praten.

Maar ook zijn we nog wel een beetje cultureel bezig geweest. We hebben een excursie naar Ayyuthaya gemaakt en we hebben Wat Arun bezocht. Verder natuurlijk veel geshopt en de koelte gezocht in diverse koffie barretjes, maar vooral bij de Starbucks. Voor mij geen onbekend terrein, maar volgens eigen zeggen, zijn Esther, Ellen en Hilde nu ook verslaafd aan de Starbucks.

Ook hebben we heerlijk luxe gedaan. Heerlijk bij het Oriental Palace Hotel op het terras gezeten. Echt genieten. En niet te vergeten onze spontane verwenmiddag bij de beautysalon in het hotel.

Grappig en soms spannend waren de ritjes met de tuk tuk door de drukke straten van Bangkok en iedere keer verbaasden we ons weer over de afstand naar het hotel, of reden de taxis toch echt een beetje om? Het maakt allemaal niets uit, want het kost allemaal bijna niets. Maar dan toch maak je je druk of een paar eurootjes of dollars.

Het was in ieder geval een superweekje. Gelukkig leverde het IBP-en terug naar Amsterdam geen problemen op en ook ik ben weer geheel veilig in NZ aangekomen.

Zoals gezegd, zeker voor herhaling vatbaar, waar en wanneer, dat is nog even de vraag.

Het volgende verhaaltje zal weer om ons leventje hier in Wellington gaan. Binnenkort visite uit Belgie en ik er komen diverse HP uitjes aan.

tot de volgende keer,

Bea

PS. Jean-Paul heeft zich ook prima vermaakt in de tijd dat ik weg was en uiteraard heb ik wat leuke cadeautjes voor hem meegenomen.

• 14 Oktober 2005 - 06:07

Esther:

Be, het klopt helemaal wat je hier schrijft het was een heerlijk weekje, en voor herhaling vatbaar.

• 14 Oktober 2005 - 09:35

Peter:

Hallo Bea en JP,

De visite uit Belgie is indertussen volop aan het inpakken!

Groetjes,
    P & B

• 14 Oktober 2005 - 15:28

Patrick:

Hoi Bea,
    Had je nu echt het gevoel dat je naar huis ging toen je weer naar NZ ging?
    Groeten Patrick

• 20 Oktober 2005 - 18:02

Ellen:

Hoi Bea, ik heb uitgebreid verslag gehad van Hilde over jullie trip naar Bangkok. Heel bijzonder dat jullie dit gedaan hebben en hopelijk blijven doen. Ik heb een nieuwtje: starbuck komt eind van het jaar op Schiphol! En nog wel in het begin van de C-pier. Boffen wij even! Groetjes,
    Ellen

• 31 Oktober 2005 - 10:19

Lisette & Co.:

Hoi KiWi's!!!

Wauw,
    succes down under!
    Paste al je boerenbond in je tas?
    Namens de Soester achterban ,toi toi toi!
    Mooie sterrenhemel,J.P.?
    Bye ,Lisette &boys

• 08 December 2005 - 05:35

Wimba:

Leuk he, Bea: Bangkok!
    Lenie en ik hebben er ook geweldige herinneringen aan.
    Wij hadden indertijd in Honolulu een paar weekjes een Thais meisje te logeren, dat ons later, toen wij in Thailand waren, de omgeving heeft laten zien.
    Wij hebben er een zwak plekje in ons hart voor dat land aan overgehouden.