Lente in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Lente in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Lente in Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

01 November 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Na mijn weekje Bangkok ben ik nu weer helemaal aan het genieten van het goede leven hier in Wellington. Het begint echt goed weer te worden, wel wat wisselvallig maar we hebben geen klagen. Ik zal in dit stukje wat schrijven over de afgelopen twee weekenden.

Labour day weekend ( 22,23 en 24 Oktober )
Op 24 oktober was het labour day,een nationale feestdag, dus we hadden een weekend van 3 dagen, altijd prettig. Op zaterdag zijn we naar Petone gegaan. Trouwe fans weten dat hier een Hollandse winkel is. De dropvoorraad moest worden aangevuld en voor JP hebben we oude kaas gekocht. Ik heb mezelf getrakteerd op hagelslag. Ook lag er nog net een Allerhande in het winkeltje, altijd leuk. Ons doel was de hollandse winkel, maar Petone is ook gewoon een leuk plaatsje, met leuke winkeltjes en terrasjes, waar we uiteraard ook gebruik van gemaakt hebben.
Op zondag werden we wakker met een strak blauwe lucht en dit betekende dat we het tweede deel van de Northern Walkway konden gaan lopen. Dit stond al heel lang op het programma, maar nu ging het dan ook gebeuren. Met de trein naar Ngaio en vandaaruit via Khandallah naar de top van Mount KauKau. Een pittig klimmetje van ongeveer 50 minuten maar meer dan de moeite waard. 360 graden view over Wellington, de buitenwijken, de voorsteden, de groene weiden en zicht op het Zuid Eiland. Via de andere kant van de berg kwamen we in Johnsonville weer uit, alwaar we, na een verdiende bak Starbucks koffie weer de trein naar huis genomen hebben. ( de genoemde plaatsnamen zijn voorsteden van Wellington ).
Een zeer geslaagde dag.
Helaas was het de maandag niet echt mooi weer, maar zo konden we lekker bij komen van de wandeling.

Weekend met Peter en Barbara ( 28/29/30 oktober )
Het was al heel lang bekend dat onze vrienden uit Belgie, P&B dus, naar NZ zouden komen. Tijdens hun honeymoon zouden ze ons komen opzoeken. En dit werd een geslaagd weekend. Ze kwamen op vrijdagavond en deze avond hebben we flink bij zitten kletsen en plannen gemaakt voor de volgende dag. Daar ze maar 1 dag in Wellington zouden blijven wilden we ze de omgeving zo goed mogelijk laten zien en waar kan je de hele omgeving het beste zien, ja wel zoals jullie net gelezen hebben, op Mt KauKau, dus we hebben de trein weer genomen en de klim nogmaals gedaan. Gelukkig waren P&B het met ons eens.
Na de klim hebben we ze onze andere favoriete plekjes van Wellington laten zien.
Koffie op de Cuba Mall en even flaneren langs Oriental Parade. We hebben gegeten bij het Belgische eetcafe Leuven, goedgekeurd door onze belgische vrienden. S'avonds zijn we nog Mt Victoria opgereden. Wellington by Night, ook echt niet slecht.
Helaas moesten P&B zondag al weer vroeg op pad, zij vervolgende hun reis naar het zuid-eiland. ( mocht je hun verhalen over dit weekend en de rest van de reis willen lezen dan kan je dit doen op http://peterenbarbara.waarbenjij.nu/ )
Wij hebben de nicht van JP, Sue nog ontmoet op zondag en zijn naar een jazz concert geweest hier in een parkje vlak bij ons huis.

De komende weekenden worden ook weer gezellig druk. Aanstaande zaterdag is het Guy Fawkes day. Vraag me niet wat er gevierd wordt want dat weet ik niet, maar in ieder geval schijnt er een enorm vuurwerk te worden afgevuurd hier in de baai. Iedereen praat er al weken over, dus ik ben benieuwd. Jullie horen het wel weer. Voor nu laat ik het er even bij en ga ik de fotos erbij zetten.

tot het volgende verslag.
Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul,
Bea

PS. Het tijdverschil tussen NL en NZ is nu precies weer 12.00 uur, dus dat betekent dat als jullie om 21.00 s'avonds mij een mailtje sturen ik dit bij aanvang van mijn werk ontvang en dat vind ik erg gezellig, dus!!

  • 01 November 2005 - 16:54

    Engeline:

    Ziet er allemaal weer geweldig uit, jaja maak ons maar jaloers.

  • 03 November 2005 - 22:52

    Annemieke:

    Hallo Bea, Kia Ora!

    Toen wij Vahide (de leidster van onze zoon Norbert op ‘t Kasteeltje) van onze plannen om naar Nieuw Zeeland te verhuizen vertelden, riep zij meteen jouw naam uit.
    Wellington? Oh maar daar ken ik ook iemand, het is daar zo mooi als ik de foto’s van Bea mag geloven. Ik kon niet anders dan dit beamen.
    Wij zijn zelf al twee keer eerder in NZ geweest en helemaal verknocht aan het land. Daarom dat we nu overwegen om voor langere tijd die kant op te gaan.
    Vahide heeft me je mailadres gegeven (maar die blijkt helaas niet te kloppen)en vandaar nu mijn mailtje via je site.

    Mijn man Peter en ik vliegen morgenavond voor wat wij noemen een twee weekse ‘werkvakantie’ (baan en huis vinden) naar Nieuw Zeeland.
    Van 6 t/m 11 november zitten we in Wellington voor een aantal sollicitatiegesprekken.
    Wij vroegen ons af of jullie het leuk zouden vinden om met deze twee Kiwi-wannabe’s in die week af te spreken.
    Wij zouden graag jullie ervaringen willen delen van jullie ‘grote avontuur’ (ik heb al even op je internet site geneusd) en misschien dat jullie nog tips voor ons hebben.

    We zitten die week in het Richmond Questhouse, maar zijn gewoon via ons mailadres annemieke_peter@planet.nl te bereiken.
    Ik hoor graag van je.
    Met vriendelijke groet,

    Annemieke de Wit

  • 08 November 2005 - 19:54

    Patrick:

    Goodmorning!
    Leuk om zo weer van jullie avonturen te horen.Wij zijn net terug van een familiebezoek in Turkije.IPB-en ging niet vlekkeloos op de heenweg,uiteindelijk
    een volbetalend tkt moeten kopen.Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten,wel cultuurverschillen
    duidelijk.IPB-en
    terug ging goed.Ajax verliest bijna
    alles, staan nu 6e.Werkze vandaag
    Groet Patrick

  • 24 November 2005 - 15:27

    Miranda:

    hai ik heb ook een website aangemaakt om jullie straks op de hoogte te houden als ik naar de states ben. gr miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 159355

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: