Wonen, Werken, Wandelen, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Wonen, Werken, Wandelen, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Wonen, Werken, Wandelen, Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

18 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Hoe is het ermee? Zijn jullie blij dat het weer bijna lente is? Dat betekent dus herfst bij ons. Gelukkig zet de herfst zich hier meestal in als het al winter zou moeten zijn, dus houden we hopelijk nog een beetje zomer.

Ik had gedacht om nu maar eens wat te schrijven over ons “gewone” leventje hier. Dus vandaar, wonen, werken, wandelen en Wellington als titel.

Wonen

Het is alweer een jaar geleden dat we zijn verhuisd naar ons huidge stekkie en het bevalt ons prima. Het is een heerlijke rustige buurt. Vorig jaar hadden wij een kennismakingsborrel georganiseerd voor onze buurtjes. Dat is vrij ongewoon hier in NZ en we zijn er nu ook wel achter waarom, men verhuist namelijk nog al makkelijk hier en zo zijn wij nu al de langswonende bewoners van ons "straatje". Onze nieuwe buurtjes zijn allemaal gemiddeld zo net 20+ maar tot nu toe zijn er geen wilde feesten gegeven.

We hebben in de zomer heel veel kunnen genieten van het terras, vooral in de weekenden natuurlijk. Maar op een mooie zomerse avond kan het terras ook als “kantoor” gebruikt worden.

Verder ben heel ik erg blij met de ruimte in de keuken. Jean-Paul is hier ook blij mee want hij mag alles opeten wat ik fabriceer daar. Bij de fotos staan wat voorbeelden.

Jean-Paul heeft zichzelf een klein laptopje cadeau gedaan. Nu kan hij zeer relaxt op de bank het hele thuisnetwerk beheren en ik zit dan met een goed boek naast hem, erg gezellig. TV kijken toen we niet veel, al volgen we nu wel het britse programma Masterchef. Er schijnt hier ook een Nederlandse versie van te zijn of te zijn geweest. Weet iemand de naam?

Qua uitzicht zijn we er misschien iets op achteruit gegaan, maar bij de fotos staat een voorbeeld van hoe wij s’avonds toch een beetje van een zonsondergang kunnen genieten.

Werken

Ik heb op mijn werk sinds het begin van dit jaar twee nieuwe collega roosteraars gekregen. We waren voorheen met 2 roosteraars in WLG, maar nu dus met 3. Mijn excollega Nick reist voor een jaar door Australie, niet verkeerd. Ik probeer samen met Amy en Sarah de boel op Wellnngton Airport qua roosters draaiende te houden. Ik ben de laatste tijd niet zoveel naar Christchurch geweest, daar ik moest inwerken, maar ik zal binnenkort weer wekelijks in het vliegtuig naar het zuiden zitten.

Afgelopen Maandag hadden we een team bijeenkomst met het gehele rooster team ( Christchurch, Auckland en Wellington ) in Auckland. Behalve een echte vergadering en een overheerlijke lunch kregen we ook een “crew training”. Het liedje “ waar is nu de nooduitgang” heeft een hele tijd door mijn hoofd gezeten. Het is echt niet makkelijk om in een donkere cabine vol rook de nooduitgang te vinden en dan ook nog proberen de babypop te vinden. Zolang er geen echte nood is, is het altijd leuk om via een glijbaan een vliegtuig uit te komen.

Jean-Paul en ik hebben heel wat overeenkomsten qua werk. Beiden werken we voor een national Nieuw Zeelands bedrijf. Wat Jean-Paul betreft een nationaal telecommunicatie bedrijf en ik bij de nationale luchtvaartmaatschappij. Beiden hebben we de titel “senior” in onze baan omschrijving. ( Jean-Paul, senior unix ( IT ) specialist, ik, senior scheduler ) En dan werken we ook beiden in een team dat over het gehele land is verspreid. Wat het voornaamste is, is dat we hel alletwee naar ons zin hebben.

Als we van de zomer naar Europa komen gaan we o.a 2 weken naar het noorden van Noorwegen. Hier willen we de Noordkaap bezoeken. Om de Noordkaap te bereiken moet je 9 kilometer lopen ( en weer terug) dus hier zijn we een beetje voor aan het trainen. We hebben in de laatste weken 3 wandelingen gemaakt. Twee langs de grillige kust aan de zuidkant van Wellington en afgelopen zondag hebben we bijna 3 uur geklommen in de heuvels ten noorden van Wellington. ( hier zegt men heuvels tegen bergjes tot ongeveer 500 meter hoog ). Ik kan je verzekeren dat we onze kuiten goed voelden maandagochtend.

Uiteraard enorm veel fotos gemaakt tijdens deze wandelingen. Ik hoop dat de paar die op deze site staan jullie een idee geven van wat we hebben gezien.

Wellington

Al vaak heb ik geschreven over de zomerse evenementen die in en bij Wellington worden georganiseerd. Mede daarom vinden wij Wellington zo’n heerlijke stad om in te wonen. Vorige keer schreef ik over de Petone Fair en ons jaarlijkse broodje kroket. Dit was echt even smullen. Verder ben ik naar de Newtown Fair geweest, bij ons om de hoek. Ook was er Jazz in de stad.

Toen we ons vierjarige jubileum hadden gevierd met een overheerlijk japans etentje liepen we via de waterfront naar de auto. In het ondiepe water zagen we een enorme mantarog zwemmen, echt super en dat zomaar zonder dat je er voor op reis gaat.

Over 3 weken is het Pasen. Misschien herrinneren jullie je nog dat Jean-Paul vorig jaar een verrassingsuitje had georganiseerd. ( de helicoptervlucht) Nu is het mijn beurt. Uiteraard ga ik nu niet vertellen wat ik heb geregeld, dus hou het volgende verhaal in de gaten.

Tot dan,

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

• 18 Maart 2009 - 07:58

Jo S Te K:

Wat hebben jullie toch een heerlijk leven en ik vind het fantastisch dat het zo goed met jullie gaat.
    Groetjes en tot gauw in Nederland.
    Jo

• 18 Maart 2009 - 08:10

Robin En Ann:

He daar lieve Bea en JP,

Wat een gezellig en leuk verhaal weer.
    Wij zijn de laatste dagen verzopen in de regen. Dus het leek in Tauranga wel herfst.
    Ook heeft Robin afgelopen donderdag een behhorlijk auto ongeluk gehad maar daar is hij goed uit gekomen.

Spreek je snel een keer.

Groetjes van ons allen.

• 18 Maart 2009 - 08:33

Carola:

Hallo JP en Bea
    Weer genoten van jullie dagelijks leven verhaal. Het leven is toch maar goed in NZ. Hier is het een beetje aan het lente worden maar nog niet zo heel veel. Ik heb echt lente gehad in Lissabon. 25 graden in februari. Dat was echt een kadootje. Foto's staan wel op mijn blog (alweer een paar postjes terug dan weer)met verhalen.
    Tot horen
    Carola

• 18 Maart 2009 - 11:57

Engeline:

Hoi Bea en JP,
    Goh al weer 4 jaar, niet te geloven hoe snel de tijd gaat. En nog steeds leuke verhalen en mooie foto's erbij.
    Hoop jullie echt te zien zodra jullie in Nederland zijn.
    Groetjes Engeline

• 18 Maart 2009 - 18:25

Gerrie:

Hey Bea,
    Dit is ook leuk om te lezen! Vanmorgen hier nog nachtvorst gehad. Maar de dagen worden alweer langer (gelukkig) In de wijk is het een zooi, ze zijn met groot onderhoud begonnen, alles moet minstens 35cm verhoogd worden. Maar aan het eind van het jaar is alles klaar pfffff. Bijna alle planten, struiken en bomen zijn weg. Een deel zullen ze opnieuw planten.

Geniet van de herfst, groetjes, Gerrie

• 19 Maart 2009 - 07:08

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,

Ook een leuk om te horen hoe jullie dagelijks leven daar is. En wat? Zijn jullie al weer 4 jaar daar? Jee men, wat gaat de tijd toch snel. Ben blij dat we weer richting de lente gaan. Nu maar hopen dat de temperatuur wat sneller omhoog gaat, want de kou ben ik nu wel zat. Leuk dat jullie dit jaar weer naar NL komen en gaaf dat jullie naar de Noordkaap gaan. Lijkt me ook ontzettend mooi.
    Hier verder alles goed. Ook op het werk. Kom je me nog helpen? Haha.

Nou Bea en JP, ik kijk uiteraard weer uit naar het volgende verhaal en een dikke kus voor jullie beiden.

groetjes
    Sandra

• 23 Maart 2009 - 11:49

Hans Baetens & Co:

Hi Bea,

Zo weer even bijgelezen en dat ziet er weer prima uit. Fijn dat jullie zo genieten in NZ (als senior!!) en we hopen daar eind volgend jaar life een graantje (of stroopwafel/Allerhande) van mee te pikken.

Have fun .. Hans & Co

• 21 April 2009 - 19:21

Anneke Van Rosse:

Hoi Bea,

Ik kreeg vandaag een oude GS-krant onder ogen en zag jou daar in staan!!! Wat leuk zeg! Was zo benieuwd hoe het met jullie is,maar was je helemaal uit het oog verloren; leuk om nu alles te lezen. Volgens mij gaat het jullie goed en doen jullie veel leuke dingen. Als je zin hebt om een keer te mailen? a n n e k e v a n r o s s e @ c a s e m a . n l (zonder spaties maar anders pakt ie hem niet)
    Zou het leuk vinden. Groetjes, Anneke