Het blijft mooi - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Het blijft mooi - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Het blijft mooi

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

15 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ja, ik kan niets anders zeggen dan, Nieuw Zeeland blijft mooi en we ontdekken steeds weer andere mooie plekken. En zoals altijd delen we dit graag met jullie.

Begin October mocht ik naar kostschool. Ik was uitgenodigd voor het “Leadership college”. 1000 Air New Zealanders waren uitgenodigd om enkele dagen naar school te komen om allerlei colleges te volgen. . Het was grappig om een paar dagen op een kostschool te zijn. De school bestond uit prachtige oude statige gebouwen met daaromheen moderne voorzieningen zoals sportvelden en zelfs een atletiekbaan.
Uiteraard was ook het eten en drinken goed verzorgd. Het was vooral leuk om veel verschillende collegae vanuit de hele wereld en van allerlei taken van het bedrijf te ontmoeten.

Jean-Paul zijn verjaardag, eind Oktober hebben we in Blenheim, op het Zuid- Eiland gevierd. We hadden een driedaags weekend. Behalve dat we familie hebben ontmoet in Blenheim, hebben we ook een hele mooie tocht gemaakt naar het Nelson Lakes National Park. Mochten jullie ooit deze kant op komen, dan is de 63 een zeer aan te raden route. De twee meren in het Nelson Lakes NP zijn ook prachtig. Jammer van de sandflies. Bij de koffie werd dan niet alleen een muffin geserveerd, maar ook de zelfgebrouwen anti sandfly lotion. Zo bleven we redelijk ongestoken.
De fotos laten hopelijk weer goed zien hoe mooi Nieuw Zeeland blijft.

Ook rondom Wellington blijft het mooi en ontdekken we nog steeds prachtige stekjes.
Op een mooie lenteachtige zondag zijn we een stukje met de auto gaan rijden en op nog geen 10 minuten van huis ( en twee minuten van mijn werk) hebben we genoten van de prachtige zee/vergezichten op de Miramar Peninsula. Een weg volgt de gehele kustlijn en eigenlijk kan je na iedere bocht wel stoppen om weer een foto te maken.

Verder hebben we gisteren de Rimituka incline walk gelopen (http://en.wikipedia.org/wiki/Rimutaka_Rail_Trail) Een wandeling die al een heel tijdje op onze “to do” lijst stond. 17 kilometer, over een voormalig treintraject, door de Rimutakas, een bergachtig gebied 30 kilometer van Wellington. Het was een prachtige wandeling. Zeer afwisselend, met tunnels en bruggen. Ondanks het hoogteverschil was het een zeer relaxte wandeling, maar door de afstand hebben we nu toch wel een beetje spierpijn.

Ook ben ik nog een beetje cultureel bezig geweest. In de afgelopen twee maanden maar liefst 3x naar het theater geweest. WOW, world of Wearable Art, wil ik graag met jullie delen, want dat is wel heel bijzonder. Ik hoop dat deze website een beetje laat zien wat er wordt getoond, een zeer bijzondere modeshow, met acrobatiek en veel dans (http://www.worldofwearableart.com/ ).

In de vrije tijd die er dan nog overblijft, kijken Jean-Paul en ik dan nog vaak naar oude TV series en sinds kort ook naar oude Nieuw Zeelandse films. Mocht je ooit de film “Whale Rider” (http://www.whaleriderthemovie.com/) ergens tegenkomen dan kan ik deze zeker aanraden. Het heeft mooie beelden van Nieuw Zeeland en laat ook de Maori cultuur zien.

Als laatste nieuwtje, gisterenavond heeft Nieuw Zeeland zich voor het eerst in 27 jaar geplaatst voor de wereldkampioenschappen voetbal in 2010, in Zuid Afrika. Niet dat dit hier echt groot nieuws is, want het is tenslotte geen rugby, maar dit betekent waarschijnlijk wel dat het toernooi dan wordt uitgezonden. Het zal leuk zijn als ze bij NL in de poule komen. Een makkie voor Nederland dan ( al hoe wel!!!!!!!!!!!!)

Dat was het weer even voor nu. Tot een volgende keer maar weer,

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

• 15 November 2009 - 05:23

Annemarie:

Hai bea en Jean Paul, Wat goed dat je die wandeltocht hebt gemaakt. Heeft elke avond oefenen op jullie tredmill flink geholpen.Wij gaan lekker maar hebben het waanzinnig druk met alle sport wedstrijden van Eva en Jules. Volgende week zaterdag de hele dag paardrij wedstrijden van J en de week erop zwemwedstrijden van E. We hebben ook onverwachts een week bezoek uit Nederland gekregen , die we wat van NZ rondom Hamilton laten zien. Groeten, A

• 15 November 2009 - 09:17

Engeline:

Hoi Bea en JP. Wat een mooie foto's weer. Het is en blijft gewwon een prachtig land. Wij zitten hier nu goed in de herfst met regen,wind.Ik probeer nog steeds mijn reisvrienden zover te krijgen dat zij ook Nieuw Zeeland willen bezoeken. Zal nog wel even duren want de vorige reis zit er net op, dus eerst weer sparen.Leuk die foto van de school en de volgende met het vliegtuig is grappig. In ieder geval blijven jullie het land goed ontdekken. Groetjes Engeline

• 15 November 2009 - 12:49

Monique:

Wat een prachtige foto's, en wat zullen jullie weer genoten hebben van de wandeltocht. NZ wordt wel het mooiste einde vd wereld genoemd omdat het zo ver weg ligt, maar het is echt zo.
    Ik ga NZ echt weer voor de 5e keer met een bezoek vereren en kom dan zeker naar WLG. Groetjes Monique

• 15 November 2009 - 17:17

Gerrie:

Die foto van Nelson Lake geeft precies weer waar ik aan denk als ik aan NZ denk. Prachtig.

• 16 November 2009 - 05:13

Paul En Wendy:

Een mooi verslag en prachtige foto's weer, Jean-Paul en Bea! Je weet het wel verleidelijk te maken om es een keer die kant uit te komen ;-)

Dat laatste nieuwtje hadden we gezien! Was hier in het sportjournaal op televisie, dat de wedstrijd in Wellington gespeeld werd en dat ze zich geplaatst hadden. En ja, het zou leuk zijn als ze bij NL in de poule komen... 3 punten in de pocket is nooit weg haha! Nee hoor, ik moet het ook eerst nog maar eens zien!

Groeten, Wendy en Paul.

• 16 November 2009 - 07:07

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Zit elke keer weer uit te kijken naar jullie verhalen. Echt geweldig wat jullie daar allemaal doen. En wat een mooie foto's weer. Jullie gaan lekker richting de zomer en wij richting de winter. Nou, daar ben ik wel jaloers op hoor. Het is hier maar koud en nat. Dus ga maar lekker genieten van de zomer en kijk weer uit naar de volgende verhalen en foto's.

groetjes
    Sandra :o)

• 16 November 2009 - 07:37

Jo S Te K:

Hoi Bea, wat een fantastische foto's weer en een leuk verhaal.
    Groetjes,
    Jo

• 16 November 2009 - 12:29

Silke:

Bea,

wat een leuk verhaal. De wandeling klinkt erg leuk en het zijn mooie fotos. Wij zitten hier toch echt in het grijse november weer maar Tim en ik waren een week geleden al op de gletscher skien. Dat is dan het leuke van dit seizoen.

groet, Silke