Augustus/September/Oktober en nu November - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Augustus/September/Oktober en nu November - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Augustus/September/Oktober en nu November

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

14 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Hoeveel van jullie dachten dat ik nu eindelijk wel gestopt zou zijn met het schrijven van deze verhaaltjes???? Nee hoor, alleen over de “wintermaanden” Augustus en September viel niet zo heel veel te vertellen. Maar nu is het volop lente en hebben we weer wat leuke dingen beleefd, dus hoog tijd voor een update. Ga er maar even voor zitten.

Augustus/September.

In Augustus waren we volop aan het nagenieten van onze prachtige reis naar Zuid Amerika. We hadden wat afspraken met vrienden en met veel plezier vertoonden we onze fotos van de eclipse reis. Uiteraard werd en gewoon gewerkt, wat voor mij betekende dat ik regelmatig naar Christchurch moest. Dit was gelukkig voor de aardbeving en hier hebben we dan in Wellington ook niets van gemerkt.

Het was echt wel winter, wat in Wellington voornamelijk betekent dat het regent en flink waait, “windy Wellington”. Maar winter in Wellington heeft ook zijn goede dagen en zo beleefden we nog een hele mooie zondag bij een vriendin die een strandhuis heeft aan de Kapiti Coast. Als we zo’n tochtje maken dan wil ik altijd gelijk “op pad” en zo planden wij een uitje naar de westkust van het Noord- Eiland in September.

Het was de bedoeling dat we het eerste weekend van September naar Wanganui zouden gaan. Dit ligt op ongeveer 3 uur rijden ten Noorden van Wellington, maar we zijn er nooit gekomen want het was een echt winters weekend en dan 3 uur rijden met de ruitenwissers aan is niet echt leuk. Uiteindelijk heb ik dan maar goedkoop 2 paar schoenen gekocht in het plaatsje Otaki waar alleen maar outlet winkels zijn. Toch nog een geslaagd weekend.

Eind September was ik nog een paar dagen in Auckland. Hoofdzakelijk voor mijn werk. Ik moest tijdelijk een rooster van een collega daar overnemen en kon dit combineren met een dag op het leadership college op een kostschool in Auckland ( zie het verslag van 15 aug 2009 ) en een dag bij een excollega die naar Auckland is verhuisd.

October

Het begon langzaam maar zeker een beetje lente te worden. Daar waren/zijn we wel blij mee. Doordeweeks merken we hier natuurlijk niet zo heel veel van, maar als het echt een mooie dag is dan rijden we ‘s avonds na het werk naar “the Oriental Parade”, de promenade langs het water in Wellington en zitten we nog ever lekker in het zonnetje. En in het weekend genieten we van ons dagelijkse kopje koffie op ons eigen terras.

Eind Oktober is er hier een 3 daags weekend, “Labour Day Weekend”. Door omstandigheden kon ons uitje in April naar Queenstown niet doorgaan en de tickets die we hiervoor hadden had ik omgeboekt naar dit weekend. De oplettende lezers weten dat we eind Oktober altijd iets te vieren hebben dus dit was er een mooi uitje voor.

Ik had een motelletje in het goudzoekers plaatsje Arrowtown geboekt. Dit ligt op ongeveer 15 kilometer van Queenstown. Het is niet echt een museum stadje, maar als er geen auto’s door de hoofdstraat zouden mogen rijden, dan waan je je zo 150 jaar terug in de tijd. We boften geweldig met het weer, stralende zon en een blauwe lucht. Alle bomen stonden in bloei en de bergen rondom de vallei hadden nog net wat sneeuw op de toppen. Mooie plaatjes dus.

We spendeerden de zaterdagmiddag en de zondag in het plaatsje Arrowtown (http://www.arrowtown.com/) zelf. We werden getrakteerd op een jazz concert en we trakteerden ons zelf diverse malen op een versnappering op een terras. We maakten een wandeling langs een rivier en we moesten nog bijna assistentie verlenen aan een 4wd auto die vast kwam te zitten in dezelfde rivier. We verdiepten ons ook nog een beetje in de goudzoekers geschiedenis.

Voor de Maandag stond er een 4wd drive excursie (http://www.rdtours.co.nz/skippers-canyon/) naar de Skippers Canyon gepland. Skippers Canyon is gevormd door de Shotover River en zo’n 150 jaar geleden kwamen de goudzoekers in grote getalen naar deze ravijn om hun geluk te vinden. Nu is het een onbewoond gebied waar zo’n twintig jaar terug het bungy jumpen is begonnen. De natuur is schitterend. De rivier heeft de canyon uitgeslepen en de vergezichten zijn eigenlijk niet te beschrijven. Het bleek dat we een privé toertje hadden met gelukkig een heel goede chauffeur en dat was maar goed ook. Ik heb wel vaker gezegd dat ik het mooiste plekje van NZ heb gevonden en ook Skippers Canyon scoort hier heel hoog.

November.

In het tweede weekend van November stond er nog een uitje op het programma. Voor mij alleen deze keer. Ik was geselecteerd voor de driedaagse Air NZ leadership conferentie. Iedere drie jaar organisseert Air NZ een conferentie voor al zijn “leiders”. Deze keer kwamen alle Air New Zealanders in aanmerking dmv een internet aanmeldings competitie. Je moest aangeven wat je een goede leider vond en waarom jij “moest” worden uitgenodigd. Ik had deze website gemaakt: http://www.tourne.co.nz/from-blue-to-green/ en ik werd uitgenodigd.

Het uitje was een verrassing en wat voor één! Op zondag morgen 7 November werd ik en ongeveer 200 andere Air New Zealanders op het hoofdkantoor in Auckland verwacht. En daar stonden 75 campers op ons te wachten. De bestemming was Hahei in the Coromandel (http://www.hahei.co.nz/) op ongeveer 3 uur rijden van Auckland. De Hahei Camping was in zijn geheel afgehuurd en omgebouwd tot conferentieoord. Ik deelde de camper met twee collega’s die ik nog nooit had ontmoet maar de reunie voor volgend jaar is al gepland, zo gezellig was het.

Het was echt een geweldige ervaring. Er waren een paar zeer goede en motiverende sprekers, o.a. de Brit die “the best job of the world” had gewonnen en een half jaar op Hamilton Island in Australie had gewoond. Verder was er voor iedereen een excursie in de Coromandel geregeld. Van kayakken tot een tocht op een Harley Davidson. Ik ging naar een spa, heerlijk relaxen. Het avondprogramma was ook zeer goed gevuld met 3 bands, stand-up comedians en onbeperkt eten en drinken.

Op de tweede avond was het diner ”Fish&Chips”. Niet echt heel spectaculair ( maar wel heel lekker ) maar de locatie maakte alles goed. We zaten namelijk met zijn allen op het strand en toen dacht ik wel even bij mezelf: “Kijk mij hier nu zitten”, op het strand, met 3 top managers ( o.a. de CEO Rob Fyfe ) op een kleed, fish en chips te eten. Dit maak je toch niet zomaar mee. Het was echt een super ervaring en welke baas organisseert nu zoiets? Air NZ dus.

Tijdens de conferentie hadden we al heel goed weer en het leek deze hele week al een beetje zomer. Hopelijk blijft dit zo. Iedereen heeft het hier al over de drukke voorbereidingen voor kerst. Ik heb vandaag dan ook de Kerstcake gebakken.
Wat er verder nog staat te gebeuren tot het einde van het jaar, ja niet echt grote plannen totdat we dan weer in het vliegtuig stappen naar Nederland voor misschien wel een witte Kerst. Ik blijf jullie uiteraard van alles op de hoogte houden.

Tot dan,

Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul

Bea

• 14 November 2010 - 08:02

Annemarie:

Jij maakt ook altijd onwijs leuke dingen mee. Onwijs gaaf dat uitstapje naar Hahei, daar zijn toch de hotwater beaches? Misschien tot kerst avond.
    Heel veel groeten, Spark, Eva, Jules en Annemarie

• 14 November 2010 - 11:33

Anneke:

Geweldig om het weer allemaal te lezen waar jullie zo mee bezig zijn.
    De foto's maken het helemaal af.Wat lijkt het mij toch een mooi land!

• 14 November 2010 - 18:46

Heleen:

Hoi Bea en JP,
    Weer aan het schrijven geslagen zo te zien? Leuk uitstapje voor de verjaardag van JP! Had hem al over de telefoon gesproken. We zien elkaar dus in december weer. Tot dan!
    Heleen

• 14 November 2010 - 20:48

Gerrie:

Leuk, weer wat te lezen en wat een leuk stadje "Arrowtown".

groetjes, Gerrie

• 14 November 2010 - 23:12

Anne-Marie En Robin:

he lieve Bea en JP,

Dat is weer een tijd geleden! leuke foto's hoor en wat een ervaring met Air NZ naar Hahei.
    Hebben ze banen daar...?

Kom maar gezellig weer wens langs als je op pad bent op het Noorder eiland.

Lieve groet,

Robin en Ann van der Breggen

• 15 November 2010 - 08:58

Ellen Van Der Horst:

Arrowtown ben ik ook nog geweest drie jaar geleden. Leuk om de foto's te zien van de hoofdstraat! Geniet van de zomer en hopelijk tot volgende maand. Liefs Ellen

• 15 November 2010 - 09:38

Jo S Te K:

Hoi Bea en JP,

Wat leuk om weer van jullie te lezen. En wat een leuke uitstapjes en mooie foto's. Hoop jullie weer in Nederland te zien.
    Jo

• 15 November 2010 - 13:23

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Wat een leuke tripjes weer zeg. En mooie foto's. Geniet altijd van jullie verhalen.
    Bij jullie wordt het zomer, bij ons wordt het winter. Brrr. Ga maar lekker genieten van het mooie weer. En misschien kunnen we wat afspreken als je in Nederland bent?

groetjes
    Sandra

• 22 November 2010 - 21:31

Wendy En Paul:

Hi Bea en Jean-Paul,

Leuk om weer wat van jullie te horen! Mooi uitje van de baas, dat klonk erg goed allemaal. Jullie komen weer naar Nederland rond de Kerst? Als jullie tijd hebben, zijn juliie altijd welkom voor een bakkie he! Zou gezellig zijn. Kijk maar, jullie hebben mijn nummer.

Wij zijn net weer terug van 3 weken Brazilië. We zijn o.a. naar de Pantanal geweest, een prachtig moerasgebied. Wij waren er wel in de droge tijd. Nu zijn de dagen echt op en moeten we voorlopig weer aan het werk :-( Jammer, volgend jaar weer verder reizen (op de kleine weekendjes na dan...)

Groeten, xxx Wendy en Paul

• 26 November 2010 - 16:34

Deanne:

Hallo Bea en JP,
    hoe gaat het?
    Arrowtown is leuk he!
    Simons huis wordt binnenkort te koop gezet en dan kijken we uit naar een warmer huis in CHC zodra we terug zijn.
    blijven jullie voorlopig nog in Wellington?

hier hebben we al sneeuw gehad!! morgen ga ik naar de eerste kerstmarkt- lekker een gluhweintje drinken.

fijn weekend xx

• 02 December 2010 - 12:50

Paul Tibbe:

Hee Bea, kwam ik zomaar ineens je naam tegen....;-)
    Leuk om jullie verhaal zo te lezen! Gaaf land hè...we hebben er 3 maanden door heen "gecamperd" (helaas woonden jullie er nog niet) en waren/zijn erg onder de indruk.
    Nou, ik kijk zo nu en dan eens naar jullie belevenissen, als het mag...
    Groetjes,
    Paul Tibbe (ooit ook KLM ;-)

• 23 December 2010 - 09:35

Cees V. Veenendaal:

Hoi Bea en JP
    Leuk je verslag weer eens gelezen en merk dat jullie ook een hele boel leuke dingen doen. Gelukkig staat bij jullie de zomer voor de deur en wordt het lekker warm in tegenstelling met ons weer, hier is het volop winter en er ligt een stevig pak sneeuw, natuurlijk prachtig om te zien en om mooie wandelingen in de natuur te maken maar het brengt ook een hoop ongemak op de wegen etc. Jullie zullen het zelf ook nog wel ondervinden als jullie op 2e Kerstdag arriveren, neem maar lekkere warme kleren mee want temperaturen van - 10gr. is geen uitzondering (s'nachts) .
    Ik hoop je te zien als je ons kiikerlandje weer aandoet en wens jullie bij voorbaat al fijne kerstdagen.
    Groet.
    Cees