Mooi, mooier, mooist en dan overdrijf ik niet - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Mooi, mooier, mooist en dan overdrijf ik niet - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Mooi, mooier, mooist en dan overdrijf ik niet

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

10 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Allereerst wensen wij iedereen een fantastisch 2017.

Dit stukje is een samenvatting van onze waanzinnige vakantie die we net hebben gehad. Ik ga proberen het inderdaad kort te houden en ik zet er dan heel veel fotos bij, want dan snappen jullie heel snel hoe geweldig we het gehad hebben.

Het hoofddoel van de trip was het lopen van de 3 daagse Routeburn track in Fjordland, in het zuiden van het Zuid Eiland. ( hier kan je alles over de Routeburn track lezen: https://www.ultimatehikes.co.nz/en/guided-walks/the-routeburn-track ) Vertrek vanuit Queenstown. Op ons gemak zijn we, via de westkust in vier dagen hier naar toe gereden.
Ongeloofelijk maar waar, maar op sommige plekken waren we al 12 jaar niet geweest. We wisten wel dat het mooi was, maar we waren vergeten hoe mooi.

Het was best spannend om de drie daagse track te gaan lopen. Het was gemiddeld 6 uur lopen per dag en wat voor weer zou het zijn. Niet onbelangrijk als je een berggebied in gaat. Maar we hebben zo’n mazzel gehad. Geen druppel regen, bijna constant een blauwe lucht en een goede wandel temperatuur. Ik kan alle superlatieven gebruiken om te beschrijven hoe prachtig het was, maar bekijk de fotos maar. Het was best zwaar zo nu en dan, veel berg op en bijna net zo veel weer berg af, vaak best steil en op zeer rotsachtige paden, maar de waanzinnige vergezichten waren het meer dan waard. Ik moet wel zeggen dat het ook mee hielp dat we de tocht georganisseerd hadden geboekt. Dat kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Het weer kunnen ze uiteraard niet voor je regelen, maar verder was alles wel heel goed georganisseerd.

Het kwam zo uit dat we op Oudjaarsdag in Queenstown waren. Eén van de weinige steden in Nieuw Zeeland waar het nieuwe jaar met vuurwerk wordt ingeluid. Ook één van de drukste steden rond deze tijd, wat het toch ook weer speciaal maakte. Nog niet de nederlandse gezelligheid, daar moet ik wel eerlijk in zijn. Maar die hadden we op 1 januari toen we bij onze nederlandse vriendin Margriet in Dunedin op bezoek waren. Daar waren de oliebollen en de spelletjes.

In Dunedin zijn we drie dagen gebleven en vervolgens via een gedwongen omweg weer naar huis. De gedwongen omweg moesten we maken omdat de hoofdverbinding op het Zuid-Eiland nog steeds is afgesloten vanwege de gevolgen van de aardbeving. Maar het was voor ons weer een mooie gelegenheid om wat stukken van Nieuw Zeeland te zien waar we al veel te lang niet geweest waren. Ook deze drie rijdagen waren weer super.

Goed, jullie zullen al mijn “gedweep” over Nieuw Zeeland nu wel zat zijn. Maar ik heb deze keer niet overdreven en ik ben heel benieuwd hoe jullie de fotos vinden. We horen het graag. Het is uiteraard maar een kleine selectie. Mocht je zo enthousiast zijn, dan horen we het wel en kunnen we een link sturen met nog veel meer fotos. We hopen ook echt dat dit jullie toch stimuleert om nog een keer deze kant op de komen ( of nog een keer deze kant op te komen voor vrienden die al zijn geweest ). Maar plan dat dan niet van April 2017 tot October 2017 want dan zitten wij aan jullie kant van de aarde.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul en tot snel,

Bea

Als je al de fotos wil zien klik dan op "fotos" boven mijn profiel foto en dan krijg je al de 38 fotos te zien



  • 10 Januari 2017 - 10:28

    Engeline:

    Hoi Bea en JP,

    Ziet er weer geweldig uit. Goed van jullie dat jullie deze tochten maken en halen!!.
    Als ik dan de landschappen weer zie , heb ik weer zin om dit toch nog eens te gaan bezoeken.
    De foto,s spreken voor zich.
    Hier hebben wij af en toe last van kleine winterse speldenprikken , ben benieuwd of het toch nog echt winter gaat worden. Heb zo,n idee van wel .
    Gaan jullie maar lekker genieten van het heerlijke weer.
    Tot snel maar weer , ergens tussen April en October.

  • 10 Januari 2017 - 10:52

    Hedwig:

    Hallo allebei,

    Wat ben je snel met het verslag! Leuk om te lezen en ja, je vergeet soms hoe mooi je 'eigen' land is. Hebben wij hier ook wel eens, hoewel je NL niet echt kunt vergelijken met NZ.
    Foto's zijn ook geweldig, we hadden er al wat op FB gezien, maar meer is altijd welkom.
    We zien jullie dit voorjaar weer. Binnenkort doen we nog een ritje naar Vlissingen, maar we hebben nog geen datum.
    Nu zijn jullie vast weer lekker aan het werk.
    Groetjes Hedwig

  • 10 Januari 2017 - 11:06

    Heleen:

    Haha, nee hoor, ben het helemaal niet zat, jullie 'gedweep' met NZ! Leuk juist, mooie verhalen en prachtige foto's. Stoer trouwens wel, dat lopen en klimmen 3 dagen lang. Maar ... daarna ook een prima beloning in de vorm van koffietjes met taart en bordjes lekker eten :-) Waar is het rode buikje van de Bush Robin? Of zijn die in NZ altijd wit? Jean-Paul met de broekspijpen in zijn sokken, zeker tegen de teken ofzo? Schitterend land hoor; ik heb hier op TV een prachtige serie gezien, genaamd Wild New Zealand met commentaar van Monique van de Ven. Bijna veranderd van standpunt dat ik niet zo ver en zo lang wil vliegen haha.
    Nou, groetjes maar weer en tot ziens over een paar maanden.
    Heleen

  • 10 Januari 2017 - 16:20

    Anneke:

    Wat schitterend.. Ik geniet op afstand lekker mee.

  • 12 Januari 2017 - 13:51

    Ton:

    Hoi Bea & Jean Paul,
    Wat een geweldige foto's weer. Leuk ook de Kea's, Tui en was het een Fantail die je zo mooi close-up had?

    Ik krijg spontaan "heimwee" als ik al die mooie plekjes (weer) zie. En zo veel hebben we nog niet gezien, de plannen moeten nog even rijpen maar we komen nog wel een keer. En dan hopen dat we net zulk goed wandelweer als jullie hebben. Begreep dat na jullie trip het weer wat is omgeslagen, hoorde op allerlei NZ FB groepen over "worst summer ever" etc. Noordereiland had nu overigens wel boven de 30 bij Whanganei las ik weer in ander bericht.
    Hier is het kwakkelen met het weer, we maken ons op voor een paar koude, witte en stormachtige dagen. De schuif in Roterdam schijnt zelfs dicht te gaan voor de springvloed. Terwijl het gisteren bijna 10C was..

    Knuffels van ons en tot in het voorjaar!
    Nanneke & Ton

  • 16 Januari 2017 - 08:54

    Sandra Ossendrijver:

    Hé Bea en JP,
    Wat een geweldige foto's bij weer zo'n mooie trip zeg.
    Ik zou het wel heel graag allemaal willen zien, maar ga zo'n lange reis waarschijnlijk nooit maken.
    Nu hoop ik je wel te zien als jullie in NL zijn.
    En de verhalen zat???? Nee tuurlijk niet. Lees het altijd me heel veel plezier, dus ..... blijf vooral doorgaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1177
Totaal aantal bezoekers 158875

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: