Doorreis Frankrijk - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Doorreis Frankrijk - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Doorreis Frankrijk

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

26 Februari 2022 | Spanje, Manilva

Bonjour,

Het eerste verslag in onze nieuwe reis.Ik hoef niet uit te leggen waarom we even niet op reis waren geweest, maar nu is het tijd om op pad te gaan.Ons doel is een maandje overwinteren aan de costa del sol, maar om daar te komen,hebben we een paar dagen getoerd door Frankrijk.

Deze reis heb ik van “koffie naar koffie genoemd” en als trouwe lezers van al mijn vorige verslagen snappen jullie wel waarom.Maar het zal niet alleen over onze “koffietjes” gaan.Ik wil jullie ook graag mee laten genieten van de overige mooie dingen die we zien en wat we beleven.

Onze eerste stop in Frankrijk was Reims.We willen niet meer dan zes uur rijden per dag, dus dit was een mooi doel.Reims is natuurlijk het meest bekend om zijn geweldige kathedraal.En die is ook zeker imposant.Verder zijn we ook nog naar de basiliek gelopen.We hebben een goede indruk gekregen van Reims en ik verwacht hier nog wel een keer terug te komen.We waren er nu eigenlijk maar 4 uurtjes, in de late namiddag, terwijl het ook nog regende.

De tweede stop was Lyon.Wat een geweldig leuke stad.De eerste avond zijn we gelijk al een wandeling gaan maken langs de Rhone.Zo mooi en leuk om de stad en de oude gebouwen verlicht te zien en te zien spiegelen in de rivier.

We zijn een volledige dag in Lyon geweest.Het was eenwinterse zondag , maar gelukkig was het redelijk weer.We hebben enorm veel gelopen.De beste manier om de stad te zien.Eerst weer langs de Rhone.Wat een gezelligheid hier.Zoveel mensen waren er aan het sporten, trimmen, fietsen,of gewoon wandelen.

We waren op zoek naar het café waar volgens het internet de beste koffie was.Nu, dat was waarschijnlijk ook zo, want de mensen stonden in de rij,dus daar zijn we maar niet naar binnen gegaan. ( het is tenslotte ook nog wel de Covid tijd )Uiteindelijk zijn we voor de koffie bij de Starbucks terecht gekomen

Na de koffie naar “vieux Lyon” .Wat was dat heerlijk en leuk om daar rond te lopen door de oude straatjes.Zelfs de enorme trap naar de Basiliek kon de pret niet drukken.En het uitzicht bij de basiliek was deze klim ook meer dan waard.Het was echt genieten.Ook in Lyon komen we misschien nog wel eens terug,misschien in het voor of najaar, want ik weet zeker dat het dan nog meer genieten is.

De volgende bestemming was Avignon.Niet zover van Lyon, dus we konden onderweg stoppen bij “Pont du Gard”.Wat een prachtige brug.Het was geweldig om hier buiten het toeristenseizoen te zijn.We waren niet de enige bezoekers, maar veel mensen waren er niet.Café voor koffie was daarom ook niet open.Het weer was ook fantatisch.Dit heeft mooie fotos opgeleverd.

In Avignon zelf waren we twee nachten,dus ook weer een volledige dag.Ons aparthotel lag op 10 minuten lopen van de stadswal.Ook hier hebben we weer een hele dag gelopen.Wat een leuke stad,veel pleintjes met terrasjes,smalle straatjes met leuke winkeltjes,indrukwekkende gebouwen en uiteraard de Pont van Avignon.( niet te verwaren met Pont du Gard)Uiteraard koffie in een café in het centrum, met heerlijk frans gebak.Ik vond het vignet van het koffie keten wel heel grappig.

Avignon was onze laatste stop in Frankrijk.Dus hier houdt dit verslag ook op.Maar het wordt snel vervolgd.

Tot de volgende keer

Au revoir

Jean-Paul en Bea

• 26 Februari 2022 - 16:28

Heleen:

Ha Bea en Jean-Paul! Gezellig verslag hoor. Ja, Avignon vind ik ook prachtig en sfeervol. Wel fijn dat juĺlie buiten het toeristenseizoen reizen hoor. Mooie foto's ook. Inmiddels ligt La Douce France voorlopig weer achter jullie. Benieuwd waar jullie op de terugweg allemaal langs komen. Sorry voor eventuele typefouten. Mijn pc is nu dus helemaal gecrasht, dus ik zit op mijn telefoon te pielen. Maandag maar eens een nieuwe laptop halen. Was ik toch al een tijdje van plan. Fijne overwintering nog :D
    Groetjes,
    Heleen

• 26 Februari 2022 - 16:40

Sandra:

Jullie hebben veel gezien op de heenreis in Frankrijk

• 26 Februari 2022 - 16:43

Engeline:

Hoi Bea en Jean-Paul,
    Geweldig weer dat jullie het reizen weer snel oppakken, genieten is zo belangrijk.
    Gelukkig weten jullie dat en doen jullie dat ook met hart en ziel. Veel plezier en nog veel fijne lekkere koffie-momentjes.

• 26 Februari 2022 - 17:43

Ton:

Hoi Bea en Jean-Paul,
    Mooie tocht en lekker dat jullie dat zo op je gemak kunnen doen. Geniet ze er veel meer van.
    Pracht foto's ook, ben benieuwd naar het Spaanse verslag!

• 26 Februari 2022 - 19:07

Gerrie :

Leuk dat je ons weer deelgenoot maakt van jullie reizen. Ik zal de NZ verhalen en foto's stiekem wel missen hoor ;)

• 27 Februari 2022 - 19:22

Annemarie Zijlstra:

wat heerlijk om weer oude gebouwen en plaatsen te zien. Iets wat ik heel erg mis. Geniet van de rust en je mooie vakantie. Keep safe

• 28 Februari 2022 - 07:53

JoSikVre:

hoihoi, wat grappig dat jullie juist de steden aandoen in Frankrijk, waar ik met de fietsers ook ben geweest. tja mooi land en nu lekker genieten in Spanje. Ik hoop dat jullie daar beter weer hebben dan we hier de afgelopen week hebben gehad. nu koud en zon, wat ook bij deze tijd van het jaar hoort.
    geniet er lekker van en houd ons op de hoogte met jullie mooie verhalen en foto's.
    Groetjes,
    Jo

• 28 Februari 2022 - 12:55

Hedwig :

Erg benieuwd naar de ervaringen in het zuiden van Spanje. Wij zitten inmiddels al weer (voor het eerst) in de achtertuin in het zonnetje.

• 06 Maart 2022 - 09:25

Hans:

Bonjour Bea en Jean-Paul,

Lekker hoor, er even voor een maandje tussenuit. Geniet! Wij nu voor een weekje in Harfsen. Ook heerlijk.

Zonnige groet .. Hans & Co

• 16 Maart 2022 - 21:29

Wendy En Paul:

Leuk om jullie berichten weer te lezen! Ik loop een beetje achter, want drukke tijden hier, maar met onze verbouwing gaat het goed. We zijn halverwege nu zo’n beetje. Jullie lekker aan het genieten van de Zuideuropese zon, doen jullie goed! Mooie reis weer en idd altijd weer een reden om ergens terug te komen…