Even een update - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Even een update - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Even een update

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

28 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het is alweer eventjes geleden dat ik een stukje op deze site heb gezet. Het is al weer bijna een maand geleden. Het was een vrij rustige maand.

Ik ben met mijn nieuwe baan begonnen. Het is even wennen en ik wil natuurlijk na twee weken alles al weer weten en kunnen, maar dat werkt even niet zo. Mijn taak is het maken van nieuwe roosters voor de aankomende doktoren en specialisten. Iedere 3 maanden wisselen ze van afdeling en komt er een nieuw rooster uit. Waarbij het dan hoofdzakelijk om de avond, weekend en nachtdiensten gaat. Verder moet ik er voor zorgen dat de diensten dan ook echt gevuld zijn, dus mochten er mensen ziek zijn of met vakantie zijn, dan moet ik er voor zorgen dat er iemand anders de dienst overneemt. Uiteraard is er een personeels tekort, dus is het een hele puzzel om het opgelost te krijgen, maar ik hou wel van een uitdaging.

Ik ga nu met de bus naar het werk, maar probeer wel s'middags terug te komen lopen. Hetis een wandeling van ongeveer 30 minuten.
Gelukkig laat het weer dit nog toe. Het is al ver in de herfts maar de winterjassen hebben we nog niet op hoeven zoeken.

Verder was Wellington weer eens in de ban van de rugby. Deze keer omdat het Wellingtonse team (http://www.hurricanes.co.nz/)de finale van de Super 14 had gehaald. Dit is een competitie tussen 14 teams uit Australie, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland Helaas is de finale niet gewonnen, de eeuwige concurrent Christchurch was gisterenavond de sterkste en won de Cup. Ik ben de finale gaan kijken in de kroeg met een stel vriendinnen. http://www.loadedhog.co.nz/wellington/
Ik zal hier ook tijdens de WK regelmatig te vinden zijn. Ook al betekent dit dat ik midden in de nacht mijn bed uit moet.

Van het maken van wandelingen komt het even niet en helaas zijn onze geplande tripjes om diverse redenen niet doorgegaan. Voor over twee weken staat er weer een uitje naar de Wairarapa op het programma. We genieten nog wel steed van Wellington. Als het weer het toelaat in het weekend zoeken we een plekje in de zon, op een terras of langs het water.

Ook ziet Jean-Paul altijd mooie plaatjes en daar hij altijd zijn camera bij zich heeft kunnen jullie hiervan ook weer meegenieten.
Ik had ook wegens ruimte gebrek wat fotos weg gehaald van de site, maar ik kan er nu 300 fotos op zetten, dus de meeste zijn weer terug. Werp hier gerust nog eens een blik op.

tot de volgende keer,
Groetjes Jean-Paul en Bea

• 28 Mei 2006 - 18:29

Patrick:

Hoi Bea,
    Allereerst succes met je nieuwe baan.Hoop dat je snel je draai zal vinden.
    Ik ga morgen naar Roland Garros, in de kou want het is slechts 13gr in Paris.Groet Patrick

• 29 Mei 2006 - 06:16

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Hier weer even een berichtje uit het koude Nederland (14 graden, harde koude wind en regen). Het lijkt hier ook wel herfst. Maar leuk dat je bij je nieuwe baan bent begonnen. Hoop dat je het daar net zo naar je zin zult krijgen als bij HP. Heb je wel leuke collega's?
    Doe de groetjes aan JP en tot het volgende bericht maar weer.
    Groetjes
    Sandra