In April zaten we niet stil - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu In April zaten we niet stil - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

In April zaten we niet stil

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

04 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Laat ik deze keer eens beginnen met jullie allemaal te bedanken voor de vele reacties op het vorige verhaal. 13 reacties op de website zelf en dan ook nog verschillende emails. Wij vinden dit erg leuk en ik zal dus maar zeggen: "volhouden" dan doe ik dat ook!!

April was weer een "goede maand". 1 uitje gepland en 2 zeer onverwachte uitjes met de nodige sensatie. Dus riemen vast en ga er maar voor zitten.

Sky Tower Walk Auckland

Mijn baas had een team meeting gepland op het hoofdkantoor van Air NZ in het centrum van Auckland. Deze team meetingen hebben altijd wel een verrassingselement maar deze keer was een verrassing van grote "hoogte". Onder het mom van:" hoe is het stressgehalte van de teamleden" gingen we halverwege de dag naar de Sky Tower om vervolgens een rondje rondom het sky restaurant op 192 meter hoogte, buiten, te gaan lopen. Ach ja, je wordt bijna weer een jaartje ouder en je doet eens wat geks!! Kijk maar op deze URL :http://www.skywalk.co.nz/ en bij de fotos vind je het bewijs.

V8 Autoraces in Hamilton

Nog maar net bijgekomen van dit avontuur, belt Jean-Paul mijn op donderdag op het werk dat hij tickets voor de V8 races in Hamilton heeft gewonnen. De races zouden in het weekend zijn. http://www.v8supercar.co.nz/
En wat doen wij dan? Vliegtickets kopen, huurauto regelen en Annemarie en Spark contacten voor een slaapplaats. Ongeveer 24 uur later waren we onderweg via Auckland naar Hamilton. Op vrijdag avond om 19.30 stonden we bij Annemarie en Spark in Hamilton op de stoep. Dat we kaarten hadden voor de V8 was natuurlijk hartstikke leuk, maar we vonden het zeker zo leuk om weer bij hun op bezoek te zijn. Het bijkletsen begon dan ook direct.
Op zaterdag en zondag zijn we naar de races gegaan. We waren ietwat verwend door de A1 races in Taupo ( zie 3 verhalen terug). Daar had je een overzicht van het hele circuit, maar op een stratencircuit zoals deze in Hamilton had je dit natuurlijk niet. Niettemin was de sfeer erg goed en het lawaai net zo oorverdovend. Dit was een erg gezellig en zeer onverwachts uitje. Op zondagavond vlogen we weer terug naar Wellington.

Ohope en White Island

Het uitje wat al een hele tijd gepland stond was het uitje met de Nieuw Zeelandse familie van Jean-Paul. Jenny, een nicht van Jean-Paul had een groot strandhuis gehuurd in Ohope. Dit dorpje ligt ongeveer 100 km van Tauranga in de Bay of Plenty (http://www.ohopebeach.info/). Dit uitje was ter gelegenheid van 5 verjaardagen binnen de familie in de maanden April en Mei. Zo werden de verjaardagen van Sue, Richard, Dave, Sophie en mijn persoontje gevierd.
Het was een heerlijk groot huis, direct in de duinen met slaapplaats voor 12 personen. Het was heerlijk relaxt. Iedereen deed waar die zin in had. De "kids" gingen zwemmen en vissen, er werd gewandeld en gejogd, er was tijd om te lezen en te relaxen, er werd flink gestreden om veel geld bij een spelletje Monopolie en uiteraard werd er het nodige aan drank en voedsel genuttigd.

Op de zaterdag hebben Jean-Paul en ik een uitje naar White Island gemaakt (http://www.whiteisland.co.nz/). De boottocht naar dit vulkanische eiland vertrekt vanuit Whakatane en dit is op 7 km van Ohope, dus dit was een goede gelegenheid om een trip naar White Island te maken. Helaas werkte het weer niet geheel mee en ik zal jullie de details over de boottocht besparen, maar de wandeling over het eiland was interessant en gelukkig ook nog droog. We kunnen weer 1 van de vele Nieuw Zeelandse bezienswaardigheden afstrepen.

Totaal was de trip naar Ohope 5 dagen. Wij zijn op donderdag heen gereden. Met de auto doe je er ongeveer 8 uur over. We hebben een tussenstop gemaakt bij de "Craters of the Moon" in Taupo. Als je de tijd hebt kijk dan even op deze website dan kan je precies zien wat wij gezien hebben: http://www.cratersofthemoon.co.nz/
De vrijdag hebben wij gebruikt om heerlijk te relaxen op het terras van het strandhuis. Zaterdag was de dag van de trip naar White Island en op zondag hebben we nog een kort autotochtje gemaakt om de omgeving een beetje te verkennen. Als ik zeg dat we in Hawai uitkwamen denken jullie misschien dat ik ietwat aan het overdrijven ben. Maar kijk dan maar eens naar de fotos.

Goed, het is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat jullie de tijd even nemen om naar de websites te kijken die ik in het verhaal heb gezet, want dat geeft een nog beter beeld van alles. Ik wil jullie zoveel mogelijk mee laten genieten en dit is dan de beste manier.

Voorlopig staat er niets gepland, maar goed dat zeg ik wel vaker. Het wordt dan ook winter hier in Nieuw Zeeland. We gaan gewoon wat weekjes werken en tijdens de weekenden zullen we gewoon de "normale" dingen doen zoals de boodschappen, het huishouden en zo nu en dan een "uitje" naar de stad. Verder zullen er wat vrienden komen eten en we verwachten ook nog visite uit NL. Uiteraard zullen we jullie ook over dit "normale" leven op de hoogte houden.

Ik hoop dat jullie een leuke Mei vakantie hebben gehad en we kijken weer uit naar jullie reacties. Ja, door de velen reacties op de vorige verhalen rekenen we op eenzelfde respons ( of misschien wel meer )

Heel veel groetjes,

Jean-Paul en Bea

  • 04 Mei 2008 - 10:37

    Anneke:

    Hey Bea,

    En...................nog gefeliciteerd met je verjaardag. Beter te laat dan nooit. Tja hoe ouder hoe gekker. Maar toen ik de foto van jouw op de Sky Tower zag schrok ik mij dood, dus hoe zal jij je dan wel niet gevoeld hebben. In ieder geval stress bestendig neem ik aan.
    Veel liefs, Anneke

  • 04 Mei 2008 - 11:25

    Gerrie:

    Mijn 1ste reactie op de 1ste foto was: Oh my God.... ik zou dat niet durven kan ik je vertellen! brrrrr.
    Jullie zijn weer lekker duk geweest zeg :-) Leuk hoor.
    Voor ons is het aftellen nu ook begonnen. Ik moet alleen nog woensdag en donderdag werken en dan ben ik vrij jippie! Russell moet nog t/m volgende week woensdag.

    Liefs, Ger

  • 04 Mei 2008 - 19:51

    Heleen:

    Nou, stoer hoor, jij in dat oranje pak daar op die toren. Die optimistische smile is zeker een toneelstukje haha. Wel erg flink dat je zoiets moet/mag/wil ? doen.
    Ik ben gisteren teruggekomen uit Zuid-Frankrijk. Aix-en-Provence en Marseille bezocht. Erg sfeervol en mooi weer. Ook weer eens een weekje Frans kunnen praten.
    Vandaag op de rommelmarkt gestaan met broer, zus, schoonzus en zwager. Veel verkocht, leuke gesprekken gehad met allerlei mensen. Gelukkig hebben we altijd een hoop spullen om te verkopen, dat krijg je als je af en toe eens flink opruimt in huis.
    Volgende week weer aan de slag.
    Groetjes aan J.P.
    Heleen

  • 04 Mei 2008 - 20:01

    Engeline:

    Hoi Bea, nog van harte gefeliciteerd!!Goh leuke teamuitjes hebben jullie zeg. Vind het wel heftig, zou het ook wel willen proberen.Toevallig pas geleden nog een reportage gezien over White Island.Geniet er maar lekker van, en van de komende winter. Wij gaan wel van de zon genieten..,
    Groetjes en tot horens maar weer.
    Engeline

  • 05 Mei 2008 - 01:42

    Annemarie:

    Toen jij het mij vertelde dacht ik dat er een railing omheen stond. Maar nu zie ik dat het een heeeel klein looppaadje is. Vond het eerst al stoer, maar nu ik die foto zie vind ik het waanzinnig stoer. Ik moet nu toch ook een keer naar white island. Kunnen we doen als we van de winter weer naar Opotiki gaan. Geniet van je "normale" weekend.
    Groetjes, Annemarie

  • 05 Mei 2008 - 07:47

    Jolanda S Te K:

    Hoi Bea, stoer hoor zo hoog boven in de sky, weet niet of ik het zou durven.
    Ook nog gefeliciteerd, maar daar had ik je al een aparte mail over gestuurd.
    Ga nog even op mijn gemakkie de foto's en de sites bekijken.
    Groetjes en dikke kus,
    Jolanda

  • 13 Mei 2008 - 08:09

    Miranda:

    hai hai, gefeliciteerd met je verjaardag bea. wat een hoogte. ik keek met enorme vewondering.

    groetjes Miranda

  • 13 Mei 2008 - 09:04

    Sandra O Te Z:

    Hallo Bea en JP,
    Jee zeg, wat een mooie foto's weer en gave uitjes. Vooral op de railing van de Sky Tower. Geweldig!
    Onze mei-vakantie was ook heerlijk. Wel niet zo spannend als die van jullie hoor. Maar we hebben lekker 2 weken genoten in Drente. Nu nog "maar" 13 weken en dan is onze volgende vakantie. Op naar Corfu.
    Het weer is hier geweldig! Het lijkt al echt zomer. Nu maar hopen dat het zo blijft.

    Tot het volgende verslag.

    groetjes en dikke kus
    Sandra

  • 14 Juli 2008 - 12:49

    Mieke :

    Hoi Bea,

    Leuk om weer eens jullie belevenissen te lezen. Was het niet eng op 192 m hoogte?? En daarna weer in de krater met gasmaskers. Lekker avontuurlijk jullie uitstapjes!

    Ben benieuwd naar de toekomst-uitjes

    veel groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 159137

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: