Eind 2010 - Begin 2011 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Eind 2010 - Begin 2011 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Eind 2010 - Begin 2011

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

10 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

We zijn dus ondertussen in 2011 beland. En is er ook al weer het één en ander gebeurd. Zo zijn we 14 dagen in Nederland geweest en zijn mijn ouders 3 weken in Nieuw Zeeland geweest. Er is dus wel weer wat te vertellen. Ga er maar even voor zitten.

Na de leuke tripjes in October en November was het in begin December even redelijk rustig. Bij Air NZ houden ze wel van een feestje zoals jullie weten en zo “leefde” ik begin December van Kerst feestje naar Kerst feestje. Niet slecht natuurlijk. Tussendoor moest ik nog wel even zorgen dat ik op vakantie kon, door 3 roosters op voorhand klaar te hebben, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook was er nog wat tijd voor een paar wandelingen in de buurt van Wellington. Maar we waren vooral bezig met het regelen van onze trip naar NL en de komst van mijn ouders naar NZ.

Op Eerste Kerstdag vlogen we naar Nederland. Dit betekende dat we op tweede Kerstdag in alle vroegte op Schiphol aan kwamen. Een beetje een witte Kerst dus, al was in Zeeland al veel van de sneeuw verdwenen. De eerste week van ons bezoek waren we in Vlissingen. De tweede week was ik vooral in Soest/Amersfoort en Jean-Paul in Vlissingen. We hebben gelukkig heel wat familie en vrienden ontmoet, maar helaas was er geen tijd om iedereen weer even te zien. We hopen dat dit de volgende keer wel gaat lukken.

Op 9 Januari vlogen we weer terug naar Nieuw Zeeland en mijn ouders vlogen met ons mee. Wat een avontuur voor ze. Ze hebben al heel wat mooie tripjes in Europa gemaakt, vroeger voornamelijk met eigen auto en later met de bus, maar zo’n vliegreis was helemaal nieuw en dus best heel spannend (en lang).

Ik had heel bewust gekozen om met de Malasian Airlines via Kuala Lumpur te vliegen want op dit vliegveld is een transit hotel en er was genoeg tijd tussen de vluchten om een “nacht” te slapen. Dit bleek een goede keuze te zijn geweest, want zo kwamen we redelijk fit aan op Auckland Airport.

Hier stond onze eigen auto op ons te wachten ( op 24 December waren we van Wellington, via Hamilton, naar Auckland gereden ). We wilden mijn ouders graag een stukje van het Noord Eiland laten zien en daarom hadden we besloten om in 3 dagen naar Wellington te rijden.

De eerste overnachting was in een resort een uurtje ten zuiden van Auckland. Ik denk dat ik geen betere plek voor de eerste nacht had kunnen uitzoeken. Een prachtige luxe bungalow met een fantatisch uitzicht. En dan overdrijf ik echt niet. Helaas vielen bij ons allevier om 19.00 de ogen echt dicht. Maar dat betekende ook dat we weer redelijk vroeg wakker waren en dus weer van dit mooie uitzicht konden genieten. Er staat een foto bij het verhaal, maar kijk ook even op deze webside: http://castaways.co.nz/

Helaas had ik maar 1 nachtje hier geboekt, en ging onze trip verder naar Rotorua. Onderweg nog even gezellig een “bakkie” gedaan bij Annemarie en Spark in Hamilton. In Rotorua hebben we o.a de Waimangu Volcanic Valley bezocht. Voor mijn ouders de kennismaking met het vulkanisme in NZ. http://www.waimangu.co.nz/

We vervolgenden onze weg naar het Tongariro National Park. Hier hadden we ook afgesproken met twee vrienden uit Nederland die door Nieuw Zeeland aan het trekken waren. Het was even puzzelen hoe ze te ontmoeten, maar uiteraard kwam dit goed en zo hebben we onder het genot van een zeer goede maaltijd in het oude stationnetje van het plaatsje National Park onwijs gezellig zitten bijkletsen met Sylvia en Vincent.

National Park was de laatste stop en zo kwamen we na 3 dagen aan in Wellington. Dit moest uiteraard gevierd worden en daarvoor ging er een fles “bubbles” open.

Mijn ouders hadden iets meer dan twee weken om de stad Wellington te verkennen en vooral om mee te maken hoe ons leventje hier is. We hebben ze meegenomen naar de toeristische trekpleisters hier in de stad. We namen de bus naar de stad, maakten een rondrit over het schiereiland Miramar, gingen boodschappen doen bij de supermarkt, bezochten het museum Te Papa, hebben heerlijk mensen zitten kijken op een terrasje aan het water, zijn met de cable car naar het uitzichtpunt gegaan, enz, enz. Maar we hebben ook thuis een legpuzzel gemaakt, kaartspelletjes gespeeld, bakkies koffie op het balkon gedaan, vrienden en familie bezocht en op bezoek gehad en vooral genoten van het “goede leven” (en gelukkig ook goede weer).

Ook was er een weekend uitje naar het Zuid Eiland gepland. We vlogen van Wellington naar Christchurch en van hieruit zijn we met een huurauto naar Blenheim gereden. Helaas was het weer dit weekend even van slag maar het het was evengoed genieten. Lunch was in Kaikoura en het was net even droog zodat we rustig wat zeehonden konden bewonderen.

We verbleven twee nachten in Blenheim. Op de zondag hebben we Queen Charlotte Drive gereden ( Toeristische route door de Marborough Sounds ) . Mijn Pa vond dit, zelfs met het slechte weer dat we hadden, één van de mooiste stukjes natuur die hij ooit gezien heeft, dus dat zegt toch wel wat. Bij mijn vriendin Liesbeth, die hier echt een superstekkie heeft, hielden we een koffiestop en dit was echt oerhollands gezellig.

Er stond ook een bezoekje aan ons huis in Blenheim op het programma. Voor mijn ouders erg belangrijk, want zo kwamen ze dan ook te weten waar we in de toekomst zullen wonen. En wij zagen ons huis ook weer even en het was nog groter dan in onze gedachten. Zeer positief.

Met de Interislander Ferry gingen we weer terug naar Wellington. Het weer werkte weer mee en zo konden we toch nog genieten van de Marlborough Sounds in mooi weer.

Mijn moeder heeft ook nog haar 75ste verjaardag gevierd. Ze hadden al veel mooie dingen gezien, maar we hadden nog één verrassing tot het laastst bewaard: de olijvenboomgaard van onze vrienden in het dorpje Martinborough. En dit was toch wel een perfecte plek voor een verjaardagsbrunch.

Veel te snel kwam de dag dat mijn ouders weer terug gingen naar Nederland, maar we kijken allevier terug op een supertijd.

Nu is het dus weer terug naar het normale leventje. Het is nog lekker zomer en in de weekenden zullen we weer wat wandelingen gaan doen. Verder gewoon aan het werk, maar vooral nog steeds genieten van het heerlijke leventje hier in Nieuw Zeeland.

Tot de volgende keer, groetjes van Jean-Paul ( en ook van mijn ouders deze keer, want zij hebben wel de hoofdrol gespeeld in dit verhaal ).

Bea

PS: Het spijt me, maar het zijn weer heel veel etensfotos.

• 10 Februari 2011 - 07:56

Jo S Te K:

Wat een heerlijke gevoel moet dat voor jou en je ouders zijn, dat ze nu eindelijk hebben kunnen meegenieten van NZ.
    Mooie foto's, jammer dat je jullie huis niet helemaal kunt zien, ben ik erg benieuwd naar.
    Groetjes en goed jullie weer gezien te hebben in Soest. Tot de volgende keer.
    Jo S te K

• 10 Februari 2011 - 08:31

Pa En Ma:

Het is een mooi verslag
    Groetjes Ma

• 10 Februari 2011 - 11:08

Ellen Van Der Horst:

Lieve Bea en JP,

wat heerlijk om te zien dat je ouders zo genoten hebben van de reis. Sommige foto's zijn ook zo herkenbaar (Wellington/rozentuin/kabelbaan). Enne, mooi nieuw huis hebben jullie. Kom jullie daar graag een keer opzoeken!

Liefs Ellen

• 10 Februari 2011 - 17:15

Gerrie:

Wat heerlijk dat je ouders op bezoek zijn geweest en zo met eigen ogen alles hebben kunnen zien. Leuke foto's ook en wat ziet dat weer er lekker uit! Hier is het vandaag een donkere regendag bleh.
    Ik zit trouwens sinds vorige week in de Roemer en niet meer op Topside. Even wennen maar het valt (toch) niet tegen. Ik reis nu met de bus ipv trein en dat is gewoon zeer ontspannen, hoef niet over te stappen en de file hebben we nauwelijks last van.

Groetjes,
    Gerrie

• 10 Februari 2011 - 19:53

Cees:

Hoi Bea en Jean Paul.
    Leuk reisverslag en volgens je ouders was het een fantastische reis.
    Het verhaal van je vader en moeder gehoord, zij waren razend enthousiast.
    Ik ga er vanuit dat ze volgend jaar weer gaan ?? ??.
    In ieder geval heb ik ook weer zitten genieten van je leuke verhaal en de mooie foto's.
    Hartelijke groet.
    Cees

• 11 Februari 2011 - 08:35

Hans & Co:

Namaste Jean-Paul & Bea,

Nou, de lengte van het verslag viel best mee (ivt bv een up-date uit Pijnacker, ha, ha) en het las lekker weg Bea. Altijd mooi om de toerist 'uit te hangen' in NZ en helemaal speciaal als het met je ouders is!!! Moment om nooit te vergeten, neemt niemand je af.
    Geniet lekker van de zomer, elkaar en alles wat het waard is.
    Later en een warme groet ... Hans & Co

• 11 Februari 2011 - 20:32

Annemarie Z:

Hartstikke leuk verhaal,. ben blij dat je ouders zo genoten hebben. Jullie fotos zijn altijd zo mooi. Zal snel mailen.

• 11 Februari 2011 - 22:25

Wendy En Paul:

Leuk verslag weer Bea! Hartstikke leuk zo'n vakantie met je ouders. Hebben wij ook net gedaan met mijn ouders: in oktober zijn we 3 weken naar Brazilië geweest. Dit jaar gaan we met Wendy's ouders 3 weken naar Canada, daar hebben we ook veel zin in!

Wat een prijzen trouwens zeg, voor dat Waimangu National park! Ongetwijfeld mooi, maar ze vragen wel veel geld voor iets wat in de natuur voorkomt... Als het maar mooi is geweest, dat is het belangrijkste.

Jullie nieuwe huis ziet er ook goed uit. Daar zullen jullie het vast naar de zin hebben straks. Wanneer zijn de plannen om over te gaan? Dit jaar?

Hier gaat ook alles goed. Ik ben net als Gerrie uiteraard ook verhuisd naar de Roemer. Moet zeggen, ben al redelijk snel weer gewend aan de nieuwe stek.

Morgenavond gaan we kijken naar een optreden van Jeroen in zijn nieuwe band June Noa. Ze spelen in Panama, Amsterdam. Ben benieuwd, maar wordt vast leuk!

Hartelijke groeten aan Jean-Paul en tot schrijfs weer!

Groeten, Wendy en Paul.

• 13 Februari 2011 - 07:08

Sandra M:

Geweldig dat de reis voor je ouders zo geslaagd is geweest!! mail je snel gr Sandra Mulder

• 13 Februari 2011 - 11:51

Sylvia & Vincen:

Hey Bea & JP,

Wat leuk om jullie verslag te lezen en we hebben natuurlijk alle foto's nog eens rustig gekeken, nu we zelf ook NZ zijn geweest!
    Het was een geweldige reis en super leuk om jullie na zes jaar weer te ontmoeten, we kijken er met veel plezier op terug! Nu moeten we helaas weer wennen aan het winterweer in NL... best lastig ;-) Maar we gaan starten met het maken van het fotoboek, dus kunnen nog ns rustig nagenieten :-)

Groetjes! (en JP hopelijk tot ziens in NL)

• 02 Maart 2011 - 19:06

Corry:

Zij hebben het heel erg leuk gehad en wij (familie) hebben meegenoten van hun verhaal. De fotos waren prachtig. groetjes Corry