We leren de stad kennen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu We leren de stad kennen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

We leren de stad kennen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

14 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Er is weer een hoop gebeurd de afgelopen week. Allereerst is JP aan het werk gegaan. De eerste week was nog wat rustig maar nu liggen er flink wat projecten op hem te wachten maar het bevalt hem prima.

Mijn baan is dus het huizen zoeken. Tot nu toe heb ik 13 apartementen gezien. Er komt hier iedere week een special blad uit alle huizen die in de verkoop staan en ook staan er veel huizen op internet. Op www.realenz.co.nz kan je eventueel kijken wat er zowel te koop is. Zoek dan op Wellington Central, apartments 2 bedroom en tussen de 250.000 en 400.000. Dan zie je de appartementen die ik eventueel zou kunnen bezoeken.

Verder zijn we dit weekend samen ook naar diverse "open huizen" gegaan. In verschillende wijken van de stad zodat we ook een goed beeld krijgen van hoe de stad in elkaar zit. Wellington is echt een leuke stad. Je kan wel 5 kilometer langs het water over een soort boulevard lopen. Het heeft een klein strandje en verder zijn ze zeer druk bezig met de ontwikkeling van die gebied.

Ik ben ook een dag met Judy naar Palmerston North geweest, om te winkelen en ik kan niet anders zeggen dan dat dit eerste winkelavontuur prima geslaagd is. 3 shirts en een tas voor 36 NZ$ oftewel ongeveer 20 euro. Niet alles zo goedkoop is, maar als je een beetje zoekt dan kan je leuke dingen kopen voor weinig.

Zoals jullie op de fotos zien hebben we ook nog mazzel met het weer. Het was afgelopen weekend heerlijk, weinig wind en een strak blauwe lucht.

Goed, volgende week meer.

tot dan,

Bea

• 14 Maart 2005 - 21:09

Engeline:

Hoi Bea,
    He, niet teveel kopen hoor, je moet nu zuinig zijn, je bent voor niets nog een Hollander.Leuk dat jullie op deze manier de stad aan het verkennen zijn,succes met de huizenjacht.
    veel liefs.!!Engeline

• 15 Maart 2005 - 08:52

Tineke:

Hallo Bea en JP,nou zo te zien,en te horen hebben jullie het heel erg naar jullie zin, gelukkig maar.
    Bij ons op het werk is het een beetje een rommeltje, ik ben 10/3 voor een dagje naar het ziekenh. geweest, en ben ongeveer 2 weken thuis, Dieneke belde gister dat ze ook a.s Donderdag naar het ziekenh.moet voor haar galstenen!!!! Sandra was al weg bij ons op de kamer, dus je begrijpt wel wie gaat het vervoer doen, maar het zal wel goed komen denk ik!!!Nou Bea, het aller beste met je huizenjacht leuk hoor,tot mails en de groeten van mij doeiiiii
    Tineke Batelaan

• 15 Maart 2005 - 10:54

Winifred:

Fijn dat het allemaal goed gaat. Begin morgen weer met werken na 3 weken vakantie. Maleisie was helemaal te gek. Succes met je huizenjacht.groetjes.

• 15 Maart 2005 - 15:22

Patrick:

Hoi Bea,
    Ziet er gaaf uit waar jullie zijn.Geniet ervan,wij gaan morgen 2 weken naar Egypte, ook veel zin in.
    O ja Danny Blind is nieuwe trainer Ajax met vd Lem en Krol als zn assistenten
    Groetjes
    Patrick

• 18 Maart 2005 - 16:42

Marja & Cees.:

Hallo Bea &JP.
    Net terug uit Z.A. En lees jullie berichten en bekijk de foto's. Ziet er allemaal goed uit. Hopelijk gaat het met de baan van JP ook goed en wennen jullie snel aan het leefklimaat en lifestyle van de NZ landers. Onze reis was fantastisch. Zijn benieuwd naar jullie ontwikkelingen en hopen dat het woningzoeken niet te land duurt. wij blijven jullie volgen en probeer via Skype wat dichterbij te komen.
    Hartelijke groet en denken aan jullie.
    Marja en Cees.

• 21 Maart 2005 - 11:01

Marjolein:

Hoi Bea,

Mooi dat alles goed gaat. Succes met de huizenjacht je zult vast wel iets leuks tegenkomen. Ben net terug van dienstreis naar TFS en LPA, alsof ik niet weggeweest ben. Ze hadden al een huis voor mij gezocht en verwachten dat ik binnenkort terug ben! Was erg lekker zo'n zonnetje.
    Succes met alles, ciao
    Marjolein