Het was aan de Costa del Sol (Tingelingeling) - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Het was aan de Costa del Sol (Tingelingeling) - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Het was aan de Costa del Sol (Tingelingeling)

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

16 Maart 2022 | Spanje, Manilva

Wat doe je op een regenachtige dag als je aan de Costa del Sol bent?Dan schrijf je even een update over de afgelopen weken. Mijn vorige verslag ging over onze reis naar de Costa del Sol en daar zijn we nu al weer zo’n vier weken.Het is erg goed toeven hier.

Even kort, vanuit Avignon, zijn we via de Autovía del Mediterráneo naar de Costa del Sol gereden.We hebben nog twee keer overnacht.De eerste stop was in Sant Carles de Rapita,aan de costa Dorada.Deze stop hadden we ingelast om Sigrid,een ex KLM collega van mij te bezoeken.En de tweede stop was in de buurt van Torrevieja en ook dit was een sociaal bezoek.Vrienden van ons zijn hier aan het overwinteren.Altijd leuk om vrienden op te zoeken, waar dan ook ter wereld.

We hebben een apartement gehuurd in het plaatsje Puerto de La Duquesa.Ons appartement ligt aan de boulevard met uitzicht op zee.Het is op 5 minuten lopen van een haventje en 10 minuten verder lopen brengt ons in het dorpje San Luis de Sabinillas.Dit gedeelte van de Costa del Sol is niet zo bekend, dus niet zo druk en voelt nog redelijk authentiek aan.De bekendere badplaats Estapona is 10 minuten rijden.

We gingen vooral om te relaxen en bij te komen van het drukke half jaar.Maar we zijn ook zeker goed bezig geweest.Zo hebben we ongeveer 40 kilometer van de GR249 in etappes (en heen en weer) gelopen.De GR249 is the Great Malaga Path en een onderdeel van de GR92,het spaanse gedeelte van het Middelandse Zee lange afstand pad, wat dan vervolgens ook een onderdeel is van de E12 en dit is een lange afstand pad van Griekenland naar Gibraltar.

Verder hebben we verschillende “wiite dorpjes” bezocht.Zo zijn we geweest in Manilva,Casares, Gaucin en uiteraard Ronda.En zoals jullie snappen hebben hebben we hier heerlijk genoten van een bakkie koffie.De oude dorpjes hebben vaak een gezellig plein, alwaar wij dan onder het genot van de koffie,ons vermaakt hebben met het bekijken van de plaatstelijke bevolking.

Wat een heel prettig bijkomend voordeel van koffie drinken in Spanje is, is dat het vreselijk goedkoop is en ze ook heerlijk gebak en zoete broodjes hebben.Twee “café con leche” met een “pastel”bij een “pasteleria”kost niet meer dan 5 euro.Gemiddelde prijs van een koffie is 1.25 euro.En dan krijg je echt een lekkere grote koffie uit een espresso machine.

We zijn ook nog een dagje naar Benalmaldena geweest. Dit ligt op ongeveer 90 kilometer van waar we nu verblijven. Hier waren we 8 jaar geleden en hebben toen menig uurtje doorgebracht op een terras op Plaza de Espana. We zijn altijd een beetje huiverig om terug te gaan naar iets wat ooit goed bevallen was, omdat het vaak verandert en een verandering meestal geen verbetering is. Gelukkig was dit nu niet het geval. Ons favoriete terras was er nog. Het uitzicht was nog steeds hetzelfde en de koffie was zelfs beter.

Het is ons echt heel erg goed bevallen, zo een paar weken relaxen aan de Costa del Sol.De temperatuur overdag is gemiddeld 18 graden, maar in de zon kan het toch best oplopen tot boven de 20.We hebben een paar dagen wat bewolking gehad, maar we hebben ons op deze dagen ook goed vermaakt.Ik weet zeker dat we in de toekomst nog wel eens terug gaan komen hier.

Geniet van onze koffie fotos, want we blijven van “koffie naar koffie” gaan.

Het volgende verhaal zal over onze terugreis gaan, want helaas zit die er toch aan te komen.

Tot de volgende keer,

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

• 16 Maart 2022 - 15:58

Yvonne:

Hoi Bea en Jean-Paul,
    Echt genieten !! Veel gelopen ook. Voor nu ook nog veel plezier, maar dat zal helemaal goed komen. Groetjes van hier

• 16 Maart 2022 - 16:03

Paul:

Erg leuk om te lezen Bea. Kleine ontsnapping voor mij uit de dagelijkse ‘sleur’.
    Groetjes terug!

• 16 Maart 2022 - 16:15

Heleen:

Aan de Zangeres Zonder Naam :D Nou, jullie zitten daar dus wel heel lekker zeg. En veel gezien ook. Alleen kan ik de foto's niet vinden en heb ik je verhaal een keer of 3 achter elkaar in mijn mailbox staan?
    Groetjes aan de Zanger Zonder Naam hahaha.
    Heleen

• 16 Maart 2022 - 17:33

Hedwig :

Fijn dat daar ook flink gewandeld kan worden. Daar is het dan in dit jaargetijde niet te heet voor. Ronda is ons bekend. Toen wij er waren was het snoeiheet dus hebben we de wandeling door de vallei lekker laten zitten

• 16 Maart 2022 - 21:36

Wendy En Paul:

Klinkt als een heerlijke “overwintering” in het zuiden! Jullie staan ook happy op de foto’s. Geniet nog maar even van de andere omgeving en cultuur. En als jullie straks weer terugkomen, is het voorjaar in Nederland en kunnen jullie het vakantiegevoel nog even vasthouden op jullie balkon. Alvast een goede terugreis gewenst!

• 17 Maart 2022 - 08:28

Ro&Jo:

Hi Bea en Jean-Paul,

Altijd weer gezellig om jullie reisverhalen te lezen en mee te genieten van jullie koffie/foto momenten.
    Nog veel plezier en alvast een goede en veilige thuisreis!

• 17 Maart 2022 - 10:07

Hans:

Ola Bea en Jean-Paul,

Heerlijk om vanuit de ziekenboeg jullie update te lezen. Jullie genieten gelukkig van het buitenleven, dat van mij is alleen maar binnen. Komt goed en geniet nog van het laatste stukje .. voordat je het weet tingelingeling je weer in NL.

• 22 Maart 2022 - 08:17

Engeline:

Hoi Bea & JP

Heerlijk weertje en dan met een zalig bakje koffie. Genieten dus . Doen jullie goed . Leuk om wederom een kijkje in jullie leven te krijgen . Zelf ook aan het wandelen de afgelopen week maar dan op de Veluwe. Blijf genieten en een veilige thuisreis.