De eerste weken - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

10 Januari 2023 | Nieuw Zeeland, Masterton

Hallo Allemaal,

Even een update vanuit Nieuw Zeeland. Voor wie het had gemist, Jean-Paul en ik zijn voor 4 maanden het land uit.We verblijven ongeveer 11 weken in Nieuw Zeeland en de laatste 5 weken zijn we in Australie.

Hoe zou het weer zijn om in Nieuw Zeeland terug te zijn.De heenreis was in ieder geval lang, maar dat wisten we natuurlijk al.Op Schiphol gezellig wat oud collega’s ontmoet en we waren ook zo door de paspoort controle en de security.Aangekomen in Kuala Lumpur bleek de doorverbinding naar Auckland wat vetraging te hebben,Gelukkig zijn er wel goede douches en een Starbucks.

De vertraging in KUL betekende ook dat we de doorverbinding naar Wellington ook gingen missen,maar gelukkig het vliegen tussen Auckland en Wellington een soort busverbinding,dus een andere vlucht was al voor ons geboekt.( die ook weer vertraging had ).Al met al een zeer lange reisdag.

We verbleven de eerste dagen in het TOP 10 holiday Park in Petone.Het grappige hiervan is dat we hier tijdens ons eerste verblijf in Wellington in 2004 ook verbleven.Zoals veel dingen deze reis,“ a trip down memory lane” .Uiteraard bezochten we ook de winkelstraat van Petone, waar al heel wat voetstappen van ons liggen.De Dutch shop zijn we maar voorbij gelopen.

Even wat grappigs, in Wellington hebben we een koffie met een bevriend stel uit Nederland gedronken, voor de KLM-ers, Gerrie Roos en haar man. In Nederland was het niet gelukt om elkaar te ontmoeten en nu waren we toevallig 1 dag tegelijk in Wellington. Zij waren eigenlijk al op hun weg terug en wij begonnen net, echt supertoevallig en gezellig.

Oud en Nieuw hebben we bij onze vrienden Peter en Annemieke gevierd en ik heb voor het eerst van mijn leven oliebollen gebakken.Wel met behulp van Annemieke en ze waren erg lekker.Uiteraard iedereen een heel goed 2023 gewenst.

So far so good,maar toen ging het toch even anders dan we hadden gedacht.We zouden op het huis van Jean-Paul zijn nicht Sue en haar man Dave gaan passen in Masterton.Misschien herinneren jullie je nog wel dat zij een prachtig huis op een heuvel hebben met een prachtig uitzicht.We rekenden op een relaxte tijd,lekker buiten zijn,wat wandelen,koffie op een terras en even bijkomen van de afgelopen tijd.

Wel,niet dus,want we kregen Corona.Ik eerst en Jean-Paul drie dagen later.In Nieuw-Zeeland moet je 7 dagen in quarantaine.Dat hebben we braaf gedaan,maar beiden waren we toch best beroerd van dit vervelende virus.En we hebben nu nog wel wat naverschijnselen.Maar goed,we zullen maar zeggen,nu weten we ook wat het is en “we horen bij de club”.

Morgen gaan we voor een week naar Wellington en laten we de vakantie gewoon weer opnieuw beginnen.Dus de volgende keer gezellige verhalen over koffies en wandelingen.Tot dan,

Groetjes

Jean-Paul en Bea

• 10 Januari 2023 - 06:18

Gerrie :

Het was inderdaad super leuk dat we elkaar even ontmoet hebben! Wat balen dat jullie Corona kregen zeg, gelukkig is er nog veel tijd voor jullie [e-1f603].

Russell en ik zijn gisterochtend weer geland in Nederland.

• 10 Januari 2023 - 08:22

Heleen:

Ach, wat een tegenvallers allemaal! Hopelijk knappen jullie weer snel op en kunnen jullie alsnog gaan genieten van jullie verblijf ginds. Ja, de Dutch shop lijkt mij idd nu niet zo dringend haha.

Groetjes en liefs,

Heleen

• 10 Januari 2023 - 09:56

JoSV:

haha wat grappig, ik heb ook voor het eerst oliebollen gebakken, waren redelijk gelukt.

heel veel plezier en geniet van jullie mooie reis.

• 10 Januari 2023 - 10:37

Monique :

Oh nee corona. Wat een pech. Nu echt rondtoeren. Geniet ervan.

• 10 Januari 2023 - 12:37

Hedwig :

Beetje geluk, beetje pech. Het lijkt het echte leven wel [e-1f609]

Verbaast me overigens niet dat je in vliegtuigen en op drukke airports corona oppikt.

Enfin, veel plezier en hopelijk zonder verdere virussen op pad.

Groetjes Hedwig

PS: De zelfgebakken oliebollen waren hier ook heerlijk. Nog vijf in de vriezer. [e-1f389][e-1f60b]

• 10 Januari 2023 - 18:09

Paul Tibbe (weet Je Nog ;):

Jullie reizen ook wat af zeg. Balen van de corona, maar de mooie momenten hebben vast gewonnen.

Ik blijf volgen op wat er nu weer komen gaat ;)

En uiteraard ook voor beiden een mooie, avontuurlijk en vooral gezond 2023!

• 10 Januari 2023 - 20:09

WPML:

Ik vond al dat het zo lang stil bleef aan de onderkant[e-1f602]maar enorm balen dat jullie zo een valse start van jullie reis hadden. Nu lekker gaan genieten hopelijk de rest van de tijd[e-1f60e][e-2615]️Wel leuk dat jullie Gerrie en Russell daar ontmoet hebben[e-1f604]

Hier zit onze “wintervakantie” in Nederland er weer op. Na intensieve dagen met beide families, in het pretpark, twee bungalowparken, diverse zwembaden en een paar boswandelingen zijn de kids vandaag weer naar school gegaan en wij aan het werk. Nog een half jaartje en dan mogen wij weer[e-1f609]

Hartelijke groeten van ons! Wendy, Mila, Lara en Paul

• 12 Januari 2023 - 17:02

Engeline Van Duivenboden:

Wat vervelend dat jullie Corona hebben opgelopen , hoop dat jullie niet lang nog verschijnselen blijven houden. Wat heerlijk weer om in NZ te zijn , en weer mooie reizen te maken. Doen jullie goed. Op moment ben ik zelf 3 weken op Curaçao . Heerlijk aan het ontspannen en wennen aan het idee dat ik niet meer hoef te werken. Ben per 1 januari gestopt en met Prepensioen gegaan, is een raar idee maar voelt wel goed aan. Dus nu nog meer tijd om mooie reizen te maken. Geniet van jullie trip in NZ en in Australië . Kijk uit naar de verhalen ,groetjes Engeline

• 14 Januari 2023 - 14:01

Hans:

Hoi Jean-Paul en Bea,

Weer dank voor de update en we reizen weer mee. Inderdaad een valse start en hopen dat jullie weer de oude zijn! Fijne reis verder en blijf genieten .. warme groet ... Hans