Een week in Blenheim - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Een week in Blenheim - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Een week in Blenheim

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

05 Maart 2023 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Zoals verteld in het vorige verslag, hebben we onze plannen iets moeten omgooien.In plaats van 4 weken Zuid Eiland is het nu 1 week Blenheim geworden.Echt een “trip down memory lane”.

Allereerst het vertrek vanaf het vliegveld Wellington,alwaar ik van 2007 tot 2012 had gewerkt.En dan de grote toevalligheid dat de stewardess op ons vliegtuig, een voormalig grondstewardess was,voor wie ik vele roosters had gemaakt.Ook vlogen we over ons voormalige huis in Blenheim.

We mochten de gehele periode verblijven bij onze vrienden Dim en Denise.Zij wonen in een fantatisch huis,vlakbij de Wither Hills waar wij vele wandelingen gedaan hebben.Uiteraard hebben we dit ook deze week gedaan.

Het was echt een week van herinneringen ophalen en heel veel afspraken met vrienden,oud buren en familie.We hebben in Blenheim 16 mensen ontmoet, maar,schrik niet,in totaal hebben we nu 60 vrienden en familie leden ontmoet.

Het was een fijne week.Het weer was zalig, zelfs een paar dagen echt goed zomer weer (30 ).We zijn gaan eten bij ons favoriete restaurant “Eat Thai”.We hebben, samen met onze gastvrouw en heer een tripje gemaakt naar Pelorus Bridge en uiteraard zijn we ook even naar Picton geweest.Jullie snappen denk ik wel wat we daar gedaan hebben.Zo niet,dan even ter verduidelijking:we hebben een take-away koffie gedronken op “ons bankje” aan de waterfront met uitzicht op de sounds (en de prachtige palmbomen).

De week is omgevlogen.We zijn nu begonnen aan onze laatste twee weken in Nieuw-Zeeland.Op dit moment verblijven we in New Plymouth.Dit ligt aan de oostkust van het Noord-Eiland.We kennen deze omgeving zeker wel, maar nu we wat meer tijd hebben,ontdekken we ook weer nieuwe dingen, oa de White Cliffs.De laatste week gaan we nog even terug naar Omokoroa.Daarna vliegen we naar Australie, voor nog vijf weken.Daar horen jullie weer van ons.

Tot dan,

Groetjes van ons tweetjes,

Jean-Paul en Bea

• 05 Maart 2023 - 07:39

Hans:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Das weer heerlijk om te lezen en goed om te 'horen' dat jullie het naar de zin hebben. Heel herkenbaar: bezoekjes brengen-verbinden-verhalen-genieten-delen. Neemt niemand je meer af. Nog veel plezier met laatste NZ loodjes en daarna weer op naar nieuw avontuur.

Warme groet .. Suze 12

• 05 Maart 2023 - 07:53

Nanneke Hartenberg :

Ha Bea, leuk om te lezen. Fijn dat jullie goed weer hebben. Dan ziet de wereld er toch ander uit en op eten bij de Thai zijn we jaloers!

• 05 Maart 2023 - 08:00

Hedwig:

Klinkt goed en het bankje in Picton is zeer herkenbaar. Fijne tijd nog in NZ en goede reis naar OZ.

Groetjes aan mijn neef.

• 05 Maart 2023 - 09:56

Heleen:

Mooie natuur hoor. En heerlijk zomers weer ook. Wees maar blij dat je niet in NL zit want hier is het vaak kil, nat en grijs. En voor komende week is er sneeuw aangekondigd [e-1f616]. Maar toch wel al een paar keer in het zonnetje in de tuin kunnen zitten gelukkig. Veel plezier nog daarginds en groetjes aan JP.

[e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️

• 07 Maart 2023 - 08:46

Sandra Koens:

Hoi Bea en JP,

Wat een leuk verslag weer en wat maken jullie wederom een mooie reis. Heel veel plezier nog in NZ en een goeie reis naar Australië.

• 08 Maart 2023 - 08:23

Yvonne :

Wat leuk voor jullie om zoveel bekende weer te zien. En de nodige bakjes koffie te drinken:). Laatste weken Nieuw Zeeland..en dan jullie volgende avontuur. Ook dat zal weer mooi gaan worden en mooie verhalen en foto's opleveren. Ik kijk er al naar uit .

Groetjes vanuit Koudekerke in de sneeuw.