Prachtig en warm West Australie - Reisverslag uit Onslow, Australië van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Prachtig en warm West Australie - Reisverslag uit Onslow, Australië van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Prachtig en warm West Australie

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

02 April 2023 | Australië, Onslow

G’day all,

Na 11 prachtige en fijne weken in Nieuw-Zeeland zitten we nu al weer bijna twee weken in West Australie.Wat een verschil, maar ook heel mooi en het is hier echt zomer.

We zijn van Aukland naar Perth gevlogen.We hebben een auto gehuurd en het plan is om in ongeveer 3 weken naar de warmste plek van Australie,Marble Bar te reizen en dan in een week terug naar Perth.We reizen langs de kust en dan even het binnenland in.We moeten ook weer via de kust terug want met de huurauto mogen we de binnenland route helaas niet rijden.Bij de foto’s zit een kaart van West Australie met de route in het zwart er op getekend.

We zijn ondertussen al bijna halverwege en hebben al veel mooie dingen gezien.We zijn gestopton te overnachten in: Two Rocks,Jurien Bay, Kalbarri, Denham,Carnarvon,Exmouth en nu in Onslow.Gemiddeld zijn we twee nachten op iedere plek, soms drie.De afstanden zijn behoorlijk en het land is leeg.Zeker hier in het noordelijkere deel, voorbij Exmouth.

Gisteren reden we op een verbindingsweg tussen de kust bij Exmouth en de HW1.Dit is een stuk van 80 kilometer.We zijn twee autos en 1 truck tegen gekomen.Ook in een stuk van 400 kilometer geen enkel dorpje of zelf maar een nederzetting.Alleen een Roadhouse en gelukkig hebben ze hier tegenwoordig wel goede barista koffie.

We zijn tot nu toe in 4 Nationale Parken geweest.We hebben al heel veel “wildlife” gezien en gehoord.De leukste momenten kunnen jullie bij de fotos vinden.Ook uiteraard al heel wat koffies gedronken met wat lekkers.Jean-Paul test vaak de “carrotcake” en ik het bananenbrood.

Het rijden is fijn en makkelijk op de voornamelijk rechte en lege wegen.Ook de airco in de auto is erg prettig want de temperaturen lopen flink op.Overdag is het meestal in de 30 graden en het is dan in de avond wel wat koeler,zo rond de 24.

Het is een mooi avontuur en we gaan nog twee weken verder.We eindigen deze reis met een vijfdaagse cruise vanuit Perth ( Freemantle) langs de Westkust ( die we dus nu aan het rijden zijn) om hopelijk weer een totale zonsverduistering te kunnen zien.

Dus ik zeg: “wordt vervolgd”

Heel veel groetjes,ook van Jean-Paul

Bea

• 30 Maart 2023 - 11:41

Hans:

Hoi Bea en Jean-Paul. Een feest van herkenning. Heerlijk om te lezen en te zien. Hou het hoofd koel (lukt wel met die hoed Jean-Paul .. [e-1f609]) en blijf genieten ... [e-1f973][e-1f967][e-2615]

• 30 Maart 2023 - 13:33

JoSV:

Super leuke route weer en mooie foto's. Heerlijk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie mooie reis. Nog heel veel plezier.

groetjes uit Krommenie

• 30 Maart 2023 - 13:38

Heleen:

Leuk zeg, al die dieren! Best bijzonder ook, een dolfijn bijvoorbeeld. Grappig, bananenbrood en carrotcake zijn ook mijn favo's als ik ergens koffie drink, maar hebben ze natuurlijk niet overal; dan neem ik citroenmeringuetaart, ook héél lekker. Ik moet zelf nog even niet aan 30 graden denken, maar ik weet dat jullie dat heerlijk vinden. Flinke ritten in de auto hoor, maar wel heerlijk dat het daar zo rustig is! Lekker relaxt rijden dus. Mooi gepland, het moment van de zonsverduistering. Komen jullie vast weer de oude club fans tegen, grappig.

Groetjes,

Heleen

• 30 Maart 2023 - 16:39

Hedwig :

[e-1f575] [e-1f42c] [e-2600]

Nou, ziet er allemaal weer top uit.

Wist niet dat het aan de westkust zo rustig was. Zou me wel wat lijken.

Dank voor de update en de foto's.

Groetjes Hedwig

• 31 Maart 2023 - 13:06

Engeline:

Wat heerlijk weer zeg , blijf genieten !

Ben weer benieuwd naar de foto,s tijdens de zonsverduistering , en de cruise

Groetjes Engeline

• 01 April 2023 - 09:53

Yvonne :

Weer leuk verslag,en prachtige foto's.

Bijzonder dat je zo lang aan het rijden bent en bijna niemand tegen komen. Maar dat is daar normaal. Geniet van het mooie land de [e-2600]️..en de vele bakjes [e-2615]..

Groetjes van Yvonne en Anton