Wellington en Omokoroa - Reisverslag uit Omokoroa, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Wellington en Omokoroa - Reisverslag uit Omokoroa, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Wellington en Omokoroa

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

27 Januari 2023 | Nieuw Zeeland, Omokoroa

Hallo allemaal

Allereerst,dank voor de vele reacties, altijd leuk.

Ik eindigde het vorige verslag met de zin “ we laten de vakantie gewoon weer beginnen” en dat hebben we dan ook gedaan.We zijn vanuit Masterton naar Wellington vertrokken en we verbleven hier een week in een hotel in het midden van het centrum.Zo centraal hadden we nog nooit gezeten.Lambton Quay,de hoofdwinkelstraat van de stad was 1 trap af.

Het is een zeer sociale gezellige week geweest.Jean-Paul heeft een paar dagen van kantoor gewerkt.Niet alleen nuttig qua werk maar ook leuk om zijn oude en nieuwe collega’s te ontmoeten.In de tijd dat Jean-Paul “werkte” ben ik op pad geweest met vriendinnen en heb me ook prima vermaakt.Ik was o.a een dagje naar de Kapiti Coast.

Samen hebben we ook nog heel wat vrienden ontmoet en heel wat uurtjes aan de Wellington waterfront gespendeerd.Het absolute hoogtepunt was de school dolfijnen in de baai toen we daar net heerlijk van het zonnetje zaten te genieten.We mogen ook zeker niet klagen over het weer,want we hebben in Wellington alle dagen stralend mooi weer gehad.

Vanuit Wellington zijn we via New Plymouth naar Omokoroa gereden.Zeker niet de meest rechtstreekse route,maar in New Plymouth is ieder jaar Januari een lichtshow en dat is zo de moeite waard dat we hier wel voor om wilden rijden.We hebben hier geen spijt van gehad.De lichtshow was prachtig. En daar het hele land(nog) paars gekleurd is daar de Agapantussen was het rijden ook een feest.

Nu zitten we dus in Omokoroa.Dit dorpje ligt ongeveer 20 km ten noorden van de stadTauranga.De nicht van Jean-Paul,Jenny, is afgelopen jaar naar Omokoroa verhuisd.Wat een geweldige plek om te wonen/verblijven.Het dorpje ligt om een schiereiland.Er zijn prachtige wandelingen langs het water en ik heb een nieuwe favoriete koffie plek gevonden,Omokoroa Beach Boathouse.

We verblijven hier 10 dagen en zijn echt aan het relaxen.Vandaag een dagje binnen want ja, het regent ook wel eens in Nieuw Zeeland.Er hebben twee visites op het programma gestaan,Visite 1 was naar de neef van Jean-Paul en zijn gezin die ook in onze afwezigheid verhuisd zijn. Zij wonen ook in de buurt van Tauranga.Visite 2 was naar mijn ex KLM collega Annemarie en haar man in Raglan.Niet helemaal naast de deur, iets meer dan twee uur rijden, maar het was supergezellig om met hun bij te kletsen.

Volgende week gaan we voor ongeveer twee weken terug naar Wellington en daarna vertrekken we naar het Zuid Eiland waar we dan ook nog ongeveer 4 weken zullen zijn.Ik zeg:“wordt vervolgd”

Tot dan en we horen weer graag van jullie.Groetjes

Jean-Paul en Bea

• 27 Januari 2023 - 08:45

Yvonne :

Hoi Bea en Jean

Op deze manier met je verslag beleven wij het ook mee. Zo leuk !! Foto's zijn ook heel mooi. Fijn om jullie familie en vrienden daar weer te zien. Heel veel plezier en tot het volgende reis verslag.

Groetjes van

Anton en Yvonne

• 27 Januari 2023 - 11:18

Heleen:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Mooi verhaal hoor. Fijn dat alles zo goed verloopt. Heerlijke fotootjes ook. Gelukkig ook weer een zonnetje dus, beter dan aan het begin van jullie reis. Veel gedaan alweer hè. Fijne auto kunnen scoren? Op het lijstje met vlaggen hier rechts ontbreekt Italië hoor hahaha. Maar komt vast ook een keer aan de beurt. Heel veel plezier nog met alle mooie tripjes en bezoekjes aan familie en vrienden daarginds.

Groetjes,

Heleen

• 28 Januari 2023 - 14:05

Wendy En Paul:

Mooie nieuwe plekjes weer en fijn dat het zulk goed weer is. Lekker genieten daar. Groeten van ons! Xxx Wendy Mila Lara Paul

• 29 Januari 2023 - 08:15

Hans:

Namaste Bea en Jean-Paul,

Dank voor de update Bea. Weer fijn om te lezen dat het jullie goed gaat! Hou ons als meegenieters op de hoogte, geniet in Wellington en tot op het Zuid Eiland.

Warme groet van Suze 12

• 31 Januari 2023 - 20:20

Carola:

• 01 Februari 2023 - 15:37

Nancy-Els:

Goed te lezen Bea en Jean Paul. Ik volg Jacinda Ardern en die post steeds dingen over overstromingen? Gaan die langs jullie heen?