NAT(uur) in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu NAT(uur) in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

NAT(uur) in Nieuw-Zeeland

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

16 Februari 2023 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Even een berichtje uit het natte Nieuw Zeeland, maar daarbij direct gezegd,wij hebben geen last van de vele overstromingen maar onder vinden nu een beetje ongemak van de storm.Dank voor de vele berichtjes met de vraag of alles goed gaat en het gaat goed met ons.

Maar de Orkaan Gabrielle heeft heel veel schade aangericht in Nieuw Zeeland,hoofdzakelijk in het Noorden,Auckland en op het Gisborne schiereiland.Gebieden waar wij niet komen en niet van plan waren om naar toe te gaan.Gebieden die we wel kennen en het is natuurlijk vreselijk voor iedereen daar en het zal jaren duren voor de schade is hersteld.

De aardbeving van gisteren, die ook het Nederlandse nieuws haalde, geloof ik,hebben we zeker gevoeld maar heeft ook verder geen gevolgen.Maar de natuur laat zich wel even van zijn slechtste kant zien hier.

Wij zijn op dit moment in Wellington.En de regen komt wel met bakken naar beneden,Nog een staartje van de orkaan.De weersvoorspelling voor de komende dagen is weer goed, dus daar gaan we maar vanuit.Wel even tijd om jullie een update te sturen.

Ik eindigde het vorige verhaal met de mededeling dat we naar het Zuid- Eiland zouden gaan om hier nog 4 weken rond te trekken.Dit plan hebben we compleet moeten omgooien (en dat is het ongemak waar ik over schreef ).Onze veerboot naar het Zuid Eiland werd geannuleerd vanwege de storm.Normaal kan je dan snel omboeken maar dat is op dit moment niet mogelijk.De ferries zijn vol tot mid Maart.

Ook is er een tekort aan huurautos, dus vliegen en een andere huurauto is ook niet mogelijk.

Maar we hebben gewoon een oplossing gevonden.We vliegen nu voor een week naar Blenheim en vervolgens komen we terug naar het Noord Eiland en vertrekken dan niet vanaf Christchurch maar vanaf Auckland.Dit is allemaal al geregeld.

We hebben de afgelopen weken voornamelijk in Wellington gezetten.We verbleven in een appartement van vrienden aan de Oriental Parade.Prachtig uitzicht op de baai, dat was echt genieten.Het weer was ook niet slecht, dus jullie weten wel waar we lekker van genoten hebben.We zijn ook nog even terug gegaan naar Masterton, alwaar we verbleven, begin Januari, toen we Corona hadden.Nu konden we daar volop genieten van de prachtige omgeving.

Volgende week dus naar Blenheim.We zullen hier voornamelijk vrienden op gaan zoeken.Het zal een zeer sociaal weekje worden Daarna nog twee weken op het Noord-Eiland. Waarschijnlijk wordt het de west kust want dat heeft redelijk in de luwte gelegen.We zullen het zien en ik hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes,ook van Jean-Paul,

Bea

• 16 Februari 2023 - 08:31

JoSV:

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat en vervelend dat jullie niet de reis kunnen maken die jullie hadden gepland, maar nu toch weer andere leuke plannen.

veel plezier en groetjes vanuit een koud en nat Nederland.

• 16 Februari 2023 - 08:57

Hedwig :

We hadden het gisteren nog over jullie bij Heleen. Ik dacht idd dat jullie de 14e naar het zuiden zouden gaan. Maar... niet dus.

De alternatieve plannen zijn ook vast leuk.

Houd je hoofd koel en je voeten droog.

Groetjes Hedwig

• 16 Februari 2023 - 09:09

Yvonne :

Fijn om lezen dat je er niet al te veel last hebben van het weer. En alles snel omgegooid om toch je mooie reis te maken.

Heel veel plezier bij jullie vrienden. En voor de komende weken ook natuurlijk heel veel plezier.

Groetjes vanuit Koudekerke

• 16 Februari 2023 - 09:53

Carola:

Nog mooie plannen lees ik. Geniet er nog van.

• 16 Februari 2023 - 10:38

Heleen:

Mooie plaatjes weer hoor! Je zal daar maar wonen [e-1f600]. Vroeg me inderdaad af, zoals velen blijkbaar, in hoeverre jullie last zouden hebben van de grillen van de natuur. Nou ja, valt dus blijkbaar mee, al had ik wel zo'n vermoeden dat die veerboot niet zou varen. Vandaag een beetje somber hier in Zeeland, maar gisteren en eergisteren heerlijk zonnig. Ook al wat in de (grote) tuin kunnen doen, maar wordt een soort van 5-jarenplan waarschijnlijk haha. Succes en veel plezier met jullie bijgestelde plannen, hopelijk komt alles goed.

Groetjes,

Heleen

• 16 Februari 2023 - 18:50

Ton:

Het is echt bar en boos geweest in Hawke's Bay, ook Napier schijnt overstroomd te zijn. Die nattigheid doet ons erg denken aan 2013, toen was er ook enorm veel regen op het Noordereiland, toen meer boven Auckland. De natuur is onvoorspelbaar en de opwarming vd aarde zal zeker niet helpen denk ik.

Hopen dat jullie een fijne week in Blenheim hebben en er zit natuurlijk daar ook nog een heerlijke Thai[e-1f60d]!

Liefs van ons en tot gauw!

• 17 Februari 2023 - 08:40

Wendy En Paul:

Hi Bea en Jean-Paul,

Wat zonde dat het oorspronkelijke plan niet is doorgegaan, maar je moet er wat van maken, het alternatief klinkt goed iig. Veel plezier met de socials in Blenheim, dat wordt vast één grote reünie met mooie herinneringen. Hopelijk zit het weer ook nog een beetje mee, maar met Australië nog in het vooruitzicht maak ik me geen zorgen of jullie nog wel aan het aantal gewenste zonuren zullen komen [e-1f609] Geniet van jullie reis verder! Xxx Wendy Mila Lara Paul

• 17 Februari 2023 - 09:04

Hans:

Ola Bea en Jean-Paul,

Weer dank voor de update en het leven blijft improviseren, observeren, kansen zien en genieten. Gaat jullie weer goed af zo te lezen. Fijn dat we weer even mee mochten reizen en de foto's spreken voor zich. Heb het goed, hou het goed .. warme groet ... Suze 12.

• 17 Februari 2023 - 12:25

Peter:

Keep up the good spirit! Gaat wel lukken denk ik.[e-1f60e]

• 20 Februari 2023 - 10:42

Engeline:

Hoi Bea en JP,

Ben blij dat alles goed gaat met jullie , dat is het allerbelangrijkste.

Ja het is lastig dat het weer zo tegen zit , gelukkig zijn jullie flexibel en toch weer nieuwe plannen gemaakt. Veel plezier bij je vrienden in mooi Blenheim

Tot horens maar weer